-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Cabrio-lett fra Fiat avslørt
Endelig kan vi bringe de første bildene av en umaskert Fiat 500 Cabriolet. Skjønt cabriolet er vel å ta i litt hardt.
Det har lenge vært klart at Fiat planlegger flere nye avleggere basert på sin lille yndling, og vi har presentert spionbilder og dataillustrasjoner av en åpen modell på disse sidene tidligere.
SE SPIONBILDER AV FIAT 500 CABRIOLET
Her er det endelige beviset på at en slik modell skal produseres. Bilene som kjøres opp på en lastebil er neppe ferdig salgsvare, men snarere fra en forproduksjon som skal benyttes til videre testing eller appetittvekker for å få tennene til å løpe i vann hos Fiat-folk Europa rundt.
Halvnaken
I stedet for å skrelle bilen ned til en vanlig cabriolet, har Fiat valgt en semiløsning hvor mesteparten av konstruksjonen er intakt. Selve taket er imidlertid byttet ut med en kalesje.
Dermed slipper man unna omfattende og kostnadskrevende endringer i karosseri og bærekonstruksjon, samtidig som man skiller seg fra konkurrenter som for eksempel Mini eller VW Beetle.
ÅRETS NORSKE BILNYHETER FINNER HER
Mange vil nok sammenligne 500 Cabriolet med en Citroën C3 Pluriel, men den modellen har en vesentlig mer avansert takløsning som kan demonteres i forskjellige grader – uten at det har gjort modellen til noen stor suksess.
Dersom vi kan tillate oss å kalle Fiat 500 Abarth for egen modellvariant, blir cabrioleten den tredje 500en i rekken. Men helt sikkert ikke den siste.
PS!
Fra kollega Jørgen Seemann Berg, redaktør i YrkesBil, har vi fått følgende kommentar:
Den nye Fiat 500 har en karosseritype som heter cabrio coach. Denne typen karosserier var spesielt populær i Tyskland i tredveårene, og blant annet Mercedes-Benz laget mange av dem.
Tidligere redaktør i Motorbransjen, Tor-Ivar Volla, prøvde i mange år å restaurere en Mercedes-Benz 170 med et slikt karosseri, men den var så rusten at han til slutt ga opp.