-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Audi A4 130 TDI
Stillegående på landeveien, og med fine sprinteregenskaper – A4 med 130-hesters TDI-motor er en fleksibel kjøremaskin.
![Audi A4 130 TDI](https://image.bilnorge.no/180389.webp?imageId=180389&width=960&height=636&format=jpg)
![<br>A4 130 TDI<br>A4 130 TDI](https://image.bilnorge.no/180498.webp?imageId=180498&width=960&height=594&format=jpg)
A4 130 TDI
A4 130 TDI
Først publisert i BIL 3 - 2002.
Volkswagen-konsernets veletablerte TDI-motor, her i 130 hesters versjon, gir en vellykket kombinasjon med Audis nye A4. Den er raskest av alle fem konkurrentene i tredjegear, både fra 40 til 100 km/t og fra 70 til 100 km/t. Et par av konkurrentene oppnådde en anelse raskere måling ved akselerasjon fra 70 til 100 km/t i fjerde- og femtegear, men marginene er små og Audien fremsto som en kraftpakke med imponerende trekkraft over et bredt turtallsområde, fra i underkant av 2000 til 3000 o/min.
Uten ubehagelige vibrasjoner kan Audien beholde femtegearet innkoblet helt ned til 55 km/t, men skal du ha et akseptabelt skyv ut av en 60-sone må du geare ned. Under akselerasjon gir den et hardt støybilde,men det er ikke ubehagelig. Støymåleren viser da også at Audien er den stilleste gutten i dette laget – så lenge bilen er i fart. På tomgang er det nemlig bare Avensis D4-D som "bråker" mer enn Audien, men under både akselerasjon og vanlig landeveiskjøring ligger lydnivået til dels betydelig lavere i A4 enn hos de fire konkurrentene. Under akselerasjon måler vi for eksempel 5 desibel lavere støy enn i Passaten. Lydnivået i Audien kommer også gunstig ut i forhold til Avensis med bensinmotor. Først ved turtall over 4000 o/min. blir støyen ubehagelig, også fordi den på dette nivået låter som "gammeldags" dieselmotor.
Audien byr på god sittekomfort – på langtur viser de harde setene seg like komfortable som de bløtere Peugeot-setene. Samtidig mener testlaget at Audien alt i alt virker mest solid av de fire konkurrentene – at den gir en "god følelse". Men her må vi ikke glemme at Audien er den desidert dyreste av de fem konkurrentene.