-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audi A4 facelift
Audi har fått nytt ansikt, nå er turen kommet til A4. Teknisk er det også forbedringer.
Først publisert i BIL 11 - 2004.
Audi kommer med fornyet A4 i både sedan og stasjonsvogn pluss S4-versjonene samtidig. Interiøret er nesten urørt, men utvendig er endringene tydelige. Nye lykter foran og bak, og med den karakteristiske nye Audi-grillen. Samtidig kommer det noen nye motorer under panseret.
For diesel-entusiaster kommer 2.0 TDi-motoren med 140 hk og 320 Nm, et godt valg både driftsøkonomisk og kjøremessig. Over denne har man 3.0 TDi-motoren fra A6, men her i 204-hesters versjon. Dette er en solid kraftpakke med hele 450 Nm.
Hvis bensinmotor frister mer, kommer en 2.0 TFSi med 200 hk, som også vil dukke opp i Golf GTI. Denne imponerte med meget gode kraftressurser, på autobahn holdt denne en A4 med 3-liters TDi-motor i sjakk under akselerasjon fra 120 km/t. Men dersom dette ikke holder kan man gå for 3.2 V6 FSi hentet fra A6, med 255 hester. Men det er ikke slutt der, øverst troner S4 med 4,2-liters V8 som yter 344 hester. Flere av motorene før faceliften er også tilgjengelige, som 1.8T med 163 hester.
Hjulopphenget er oppgradert med komponenter hentet fra nye A6 og fra S4. En kjøretur i Bayern på både autobahn og svingete landevei avslører at A4 har tatt et steg videre med tanke på kjøreegenskaper. Hastighetsavhengig servostyring, Servotronic, er standard på de større motorene.
Som før vil Audi tilby S-Line med blant annet sportsunderstell, delskinns-interiør og 17-tommers felger til drøyt 20.000 kroner. Prisene begynner på 285.800 med 1.6-liters/102 hk motor, mens 2.0-literen med 130 hk vil koste 327.100. Audi S4 med Våtter sniker seg så vidt under millionen.
Audi A4 3.0 TDi quattro
Pris: 589.000 kr.
Motor: 6-sylindret V-motor. 2967 ccm. 150 kW (204 hk) v/3500-4500 o/min. 450 Nm v/1400-3150 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 458 x 177 x 143 cm. Akselavstand: 265 cm. Egenvekt: 1610 kg. Tillatt totalvekt: 2160 kg.
Dekk: 205/55R16W.
Bagasjerom: 460 liter (VDA).
Tankvolum: 63 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 7,2 sek.
Toppfart: 235 km/t.
Forbruk blandet kjøring: 0,75 l/mil.
CO2-utslipp: 203 g/km.
Konkurrenter: BMW 3-serie, Mercedes-Benz C-Klasse, Jaguar X-Type.