-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
En forsmak på helt ny Mini
Med Concept Aceman gir Mini en forsmak på hva vi har i vente når en serie nye elbiler skal lanseres de neste årene.
Den elektriske kjernefamilien til Mini vil i løpet av de neste årene inkludere en ny 3-dørs-modell, en ny crossover i småbilsegmentet samt en crossover i kompaktsegmentet.
Den første smakebiten på den nye 3-dørs modellen kom tidligere i år, mens Mini Concept Aceman nå hinter om familiens første elektriske crossover – en brobygger mellom Cooper og Countryman som skal lanseres i løpet av 2024.
Konseptet har fire dører, innvendig plass til fem personer og det BMW definerer som «et stort bagasjerom». Den måler 405 cm i lengderetningen, er hele 199 cm bred (med speilhus?) og rager 159 cm i høyden.
Bilens konstruksjon er basert på funksjonell design og korte overheng – slik vi er vant med fra det BMW-eide småbilmerket. Vi loves mer avansert komfort, mer allsidighet og mer gokart-følelse bak rattet enn noen gang før.
Interiøret er preget av et rent og enkelt design, med klare konturer og nøye utførte detaljer hvor alt er redusert til det absolutt nødvendigste. Akkurat slik som designeren av den klassiske Minien hadde i tankene tilbake i 1959.
Alec Issigonis designet den gang et interiør som bortsett fra setene, rattet og girspaken, ikke trengte mer enn et sentralt plassert rundt instrument øverst på dashbordet og noen få vippebrytere for å skape en morsom kjøreopplevelse.
Tradisjonen tro bygger interiøret over samme lest i konseptbilen. Med sitt helt spesielle farge- og materialvalg understrekes det tydelig at Mini fortsatt våger å leke.
Verken krom eller skinn er tatt i bruk. Eksempelvis er rattet kledd i fløyelsvelour. Sammen med de digitale løsningene og OLED-skjermen, tar det Mini inn i fremtiden med et nikk til tradisjonen.
Over 20 år har gått siden det britiske ikonet ble relansert under paraplyen til BMW-gruppen. Siden den gang har over fire millioner biler rullet ut av fabrikken i Oxford og funnet veien til mer enn 100 land rundt om i verden.
I fjor kommuniserte Mini at bilmerket i fremtiden kun vil fokusere på helelektriske modeller. Etter 2025 skal det ikke lanseres flere biler med forbrenningsmotor.
Innen 2027 vil helelektriske modeller stå for minst 50 prosent av Minis globale salg, og på begynnelsen av 2030-tallet vil Mini være et helelektrisk merke.
Vi får ingen detaljer om ytelse og rekkevidde, så Aceman må kun betraktes som et hint om fremtidig designretning fra merket.