-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Rally Monte Carlo Historique
Oslos ordfører flagger av gårde rallybiler
– Dette ser jeg som rullende kulturhistorie. Jeg er glad for å ha blitt spurt om å sende bilene av gårde. Det sier ordfører i Oslo, Marianne Borgen, som skal flagge av deltakerne i årets Oslo-start av Rallye Monte-Carlo Historique.
Tirsdag 24. januar inntar historiske rallybiler hovedstaden, da starten på årets Rallye Monte-Carlo Historique går utenfor Nationaltheatret i Oslo. Som vanlig er det mange påmeldte til Oslo-start og de norske deltakerne kan vise til gode resultater.
Oslo er en av fem startbyer for det historiske rallyet, sammen med Bad Homburg, London, Reims og Torino.
Etter starten i Oslo kjører bilene til Monte Carlo (ca. 200 mil) der det er restart og 164 nye mil på krevende veier i perioden 28/1-31/1. Det er 16 spesialetapper med varierende veier og føreforhold.
Etter 354 mil og 8 dager avsluttes det hele med premieutdeling i Monte Carlo. Totalt er det 281 påmeldte deltakere fra 29 ulike land og hele 48 ulike bilmerker.
Ordfører Marianne Borgen skal ønske velkommen til Oslo og flagge av bilene som starter. Borgen ser frem til at hovedstaden på nytt skal være vertskap.
– Jeg gleder meg til å være med. Dette ser jeg som rullende kulturhistorie. Jeg er glad for å ha blitt spurt om å sende bilene av gårde. Jeg er sikker på at mange vil glede seg over dette historiske arrangementet, sier Borgen.
Wenche Ekeli fra Asker er den eneste kvinnelige føreren som starter fra Oslo. Hun gleder seg stort til å delta i Rallye Monte-Carlo Historique for første gang.
– Dette blir veldig spennende! Jeg gleder meg til hele happeningen og alt rundt dette. Jeg ser særlig frem til alpe-etappene, da dette er et område jeg tidligere har kjørt motorsykkel i, sier Ekeli.
Hun har kjørt en rekke regularity-løp siden 2021, og i fjor sommer kjørte hun også autoslalom.
Når vi snakker med henne er hun på glattkjøringstrening i regi av John Hauglands Winter Rally School på Dagali, som et ledd i forberedelsene til Rallye Monte-Carlo Historique.
Bilen er en Opel kadett 1300s 1981-modell, som hun ikke har kjørt så altfor lenge.
– Jeg trenger å bli bedre kjent med bilen, men er veldig fornøyd med den. Den er lettkjørt og god å kjøre, sier Ekeli.
Program
Arrangementet foregår foran hovedinngangen til Nationaltheatret
08:00-08-15: Bilene stilles opp i riktig rekkefølge i gata
08:15-08:45: Førere og kartlesere er tilgjengelige for intervjuer med fremmøtt presse
08:45-09.00: Ordfører Marianne Borgen ønsker velkommen til Oslo start i Rally Monte Carlo Historique 2023
09:15-09-31: En bil startes hvert minutt – ordføreren flagger bilene av gårde
Velkommen til starten på et historisk rally med historiske biler i hjertet av Oslo.
Team som starter i Oslo er:
- Valter Jensen og Erik Pedersen
- Petter og Espen Granerud
- Tom Hotvedt og Leif Arne Neset
- Lars Lie og Henning Jørstad
- Anders Bjerke og Geir Huseby
- Bjørn Erik Indahl og Ole Andresen
- Kjetil Engan og Bjørn Lie
- Terje Baardseth og Otto Backe
- Monty Karlan og Arne Frogner
- Remi og Charlie Høyås
- Ole Einar Kristiansen og Ronny Sjølset
- Morten William Lilleby og Per Over Lomsdalen
- Bengt Vidar Ryeng og Hans Bednarczyk
- Bjørn Schage og Knut A Fjerdingstad
- Wenche Ekeli og Oddvar Moland
- Ivar Aage Moe og Bjarne Storaa Koren
- Marius Billerud og Stian Grønnerud