-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Golfsburg – hvor corny kan du bli?
Ordføreren i Wolfsburg kunne stolt fortelle at i seks uker i høst, fra slutten av august, skal byen få nytt navn. Når han videre forteller at det nye, midlertidige, navnet skal bli Golfsburg gjetter du kanskje at det har med lanseringen av en ny Folkevogn å gjøre.

På den annen side vekker ikke navneskiftet av denne byen spesielt hyggelige assosiasjoner. Byen som ble bygget opp midt i ikkeno, og hvis eneste eksistensberettigelse var at de skulle bygge Hitlers triumfwagen der, het lenge bare KdF-Stadt, eller Stadt des KdF-Wagens som det fremdeles står i Schnelleckes pass. Kraft durch Freude var navnet på det nasjonalsosialistiske programmet VW ble født under.
Av de 125.000 innbygger i Wolfsburg er 50.000 direkte engasjert av VW-fabrikken, men vi kan trygt regne med at resten også er ganske avhengig av bedriften og spesielt av volum-modellen Golf. Bilen som vel reddet hele konsernet fra en fryktelig undergang da den kom sommeren 1974, og som – prøv å minne VW på det i dag – ble tegnet av en genial italiener, Giorgetto Giugiaro, og konstruert, stort sett, av en enkelt mann, Ernst Fiala, inspirert av en annen lystig herre nede hos Audi, Ludwig Krauss. I dag er dette komité og kompromiss-bilen fremfor noen, og akkurat ideen om å bygge om byen til en Golfsburg er omtrent like originalt og nyskapende som karosserifasongen til den nye Golf som dere snart skal få stifte bekjentskap med på BilNorge.
Da Fiat lanserte sin første Punto høsten 1993 behøvde de ikke engang døpe om byen til Purino eller Torunto eller noe tilsvarende dumt – hele byen var preget av den. Hotellene hadde Punto tannbørste og barberhøvel og toalettartikler på alle rom, man spiste Punto-menyer, tok på seg Punto-klær og endte med å drømme Punto-drømmer. Du kan godt si det tok av. I Golfsburg skal det åpenbart dukke opp Ger som skal dekke over alle Wer i byen og på byens offisielle brevpapir vil det også bli preget en G, får vi vite.
Skjer det ikke noe mer blir det ganske patetisk i forhold til Punto. Og ikke le av italienerne, Punto solgte i mange år bedre enn Golf, så det er ikke bare show de klarer å gjøre bedre (noen ganger).