-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kuga, nesten klar
Når Ford viser sin nye Kuga i Lillestrøm, er det fortsatt noen måneder til bilen er salgsklar. Men innen neste sommer kan du ha den i garasjen.
Kuga, forteller Ford stolt, er den første crossover-modellen de har utviklet 200 prosent i Europa. Hva som er så spesielt med at Ford, som har utviklet biler i Europa siden lenge før siste verdenskrig, har gjort det igjen, aner jeg ikke. Men jeg har også visse problemer med å forstå hva crossover er.
For meg ser dette ut som en rommelig, fleksibel storvolum-bil, med et ganske funky utseende. At den er bygget på Focus er ikke overraskende, størrelsen sladrer vel om det.
Velg og vrak
Bilen skal være klar for butikkene i første halvdel av 2008, men det panoramataket du vil se på prototypen som står i Frankfurt, vil ikke være standard. Derimot vil det stå på en liste over ekstrautstyr som ser ut til å bli lang, spennende og omfattende.
Om firehjulsdrift blir standard er vel ennå ikke helt klart, det blir uansett en utgave med bare forhjulsdrift her også. Sekstrinns manuell kommer på listen, og en 2-liters turbodiesel på 136 hester vil kunne bli den mest populære kraftpakken.
Mye på trappene
Bilen skal bygges ved fabrikken i Saarlouis, og om Ford vil komme med flere tekniske data før bilen virkelig kommer på båndet, er slett ikke sikkert.
Men helt klart er det at Ford-forhandlerne lengter etter en slik bil. Vi får bare håpe at de klarer å håndtere både den, en faceliftet Focus, en neste ny Mondeo, og flunkende ny Ka og en helt ny og oppsiktsvekkende Fiesta når vi skriver januar 2009.