-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kuga, nesten klar
Når Ford viser sin nye Kuga i Lillestrøm, er det fortsatt noen måneder til bilen er salgsklar. Men innen neste sommer kan du ha den i garasjen.
Kuga, forteller Ford stolt, er den første crossover-modellen de har utviklet 200 prosent i Europa. Hva som er så spesielt med at Ford, som har utviklet biler i Europa siden lenge før siste verdenskrig, har gjort det igjen, aner jeg ikke. Men jeg har også visse problemer med å forstå hva crossover er.
For meg ser dette ut som en rommelig, fleksibel storvolum-bil, med et ganske funky utseende. At den er bygget på Focus er ikke overraskende, størrelsen sladrer vel om det.
Velg og vrak
Bilen skal være klar for butikkene i første halvdel av 2008, men det panoramataket du vil se på prototypen som står i Frankfurt, vil ikke være standard. Derimot vil det stå på en liste over ekstrautstyr som ser ut til å bli lang, spennende og omfattende.
Om firehjulsdrift blir standard er vel ennå ikke helt klart, det blir uansett en utgave med bare forhjulsdrift her også. Sekstrinns manuell kommer på listen, og en 2-liters turbodiesel på 136 hester vil kunne bli den mest populære kraftpakken.
Mye på trappene
Bilen skal bygges ved fabrikken i Saarlouis, og om Ford vil komme med flere tekniske data før bilen virkelig kommer på båndet, er slett ikke sikkert.
Men helt klart er det at Ford-forhandlerne lengter etter en slik bil. Vi får bare håpe at de klarer å håndtere både den, en faceliftet Focus, en neste ny Mondeo, og flunkende ny Ka og en helt ny og oppsiktsvekkende Fiesta når vi skriver januar 2009.