-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Sterkere VW-motstand
Nå har også en annen stor investor sendt varsel til Volkswagen. Litt mer transparente prosedyrer takk, ber de om. Akkurat som det norske Oljefondet har gjort.
Vi har tidligere fortalt om flere investorer som er meget misfornøyd med hva som skjer i den ganske private VW-Porsche aksen.
En ekstraordinær generalforsamling i desember legger opp til at Porsche-arvingene, hvorav den sterkeste i realiteten er eneveldig VW-hersker (eller i hvert fall oppfører seg som en) skal bli enda rikere.
Nå kaster også Hermes, et stort engelsk pensjonsfond og en av Europas mest innflytelsesrike investorer, seg inn blant kritikerne.
Financial Times forteller at derfra har det gått et brev til Ferdinand Piëch, Porsche-barnebarn og sjef for det øverste styret i VW-gruppen, der de klager over mangel på informasjon til minoritetsaksjonærene.
Kritikken går på mange ting, fra mulig interessekonflikt hos ledende personer i avtalen, til hvordan verdien på Porsche egentlig er fastsatt. For nå skal etter planen VW kjøpe 49,9 prosent av Porsche for 3,9 milliarder euro.
For å finansiere det skal det hentes inn mer enn 4 milliarder euro fra markedet. Dermed er det i realiteten noen som plutselig blir nesten 4 milliarder euro rikere uten at VW-aksjonærene får spesiell glede av dette.
Svært mange er enige om at dette forslaget overvurderer Porsches verdi med så mye som 3 milliarder euro, men hva gjør vel det når det er Piëch og Porsche-familien som eier det meste av Porsche?
Også sammenslutningen av britiske forsikringsselskaper som eier en god porsjon Volkswagen har latt sin sterkt kritiske røst lyde, og skriver at de ikke er fornøyde med planene om å føre store verdier over fra Volkswagen til Porsche.
At Porsche omtrent samtidig forteller at de avslutter det siste forretningsåret (året ble avsluttet den 31 juli) med et underskudd på 4,4 milliarder euro, øker jo ikke akkurat verdien på denne sportsbilprodusenten.
Året før hadde de gått med 8,5 milliarder euro i overskudd. Ingen av disse tallene har selvfølgelig noe med driften å gjøre. Porsche har lenge vært karakterisert som et Hedge fond som tilfeldigvis også bygger biler.
Begge disse tallene har utelukkende med finansielle grep rundt forsøket på å overta Volkswagen å gjøre.