-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Punkteringer ødela for Mikkelsen
Andreas Mikkelsen hadde et godt grep om seieren i Rally Australia og ledet klart etter første dag. Men to punkteringer og bare ett reservehjul i bilen knuste mulighetene om å kopiere seieren fra i fjor.
Etter fredagens etapper (natt til fredag norsk tid) hadde Hyundai Motorsport-føreren sikret seg en ledelse på over 20 sekunder, etter å ha vunnet seks av åtte fartsetapper.
Lørdagens første fartsetappe var løpets lengste, og Andreas Mikkelsen spådde på forhånd at den kunne bli avgjørende.
Sammen med kartleser Anders Jæger leverte han en meget god etappe og kom i mål på tredjetid, bare 4,5 sekunder bak teamkamerat Thierry Neuville. Dermed var utgangspunktet for seier meget bra for nordmannen. Men slik skulle det dessverre ikke gå.
– Vi startet dagen veldig bra, og hadde et litt annet dekkvalg enn de andre. Med harde dekk foran for å spare de myke til ettermiddagen og morgendagen. Vi hadde en veldig god førsteetappe, og kunne ikke kjørt noe fortere med det dekkvalget vi hadde, forklarer Andreas.
– To-tre kilometer ut på den neste etappen kom vi gjennom en høyresving over et krøn, og angrep svingen litt for mye. Vi måte bruke veikanten på utsiden av svingen. Ni av ti ganger så går det helt fint, men i dag så gikk det ikke – blant annet fordi det skjedde så tidlig etter start og dermed lite dekktrykket.
– Det førte til punktering på to hjul, og med bare ett reservehjul i bilen var det game over for vår del, sier en skuffet Andreas Mikkelsen, som restarter i morgen (natt til søndag norsk tid).
– Da skal vi i hvert fall forsøke å avslutte med stil, forsikrer han.
Det er selvsagt en risiko å bare ta med ett reservehjul i bilen, men her har tydeligvis Hyundai og Andreas tatt en sjanse for å holde bilen så lett som mulig. Andreas har jo uansett lite å kjempe for i årets sesong hvor han har kjørt for tre forskjellige team i to forskjellige klasser.
Etter lørdagens etapper leder Andreas’ teamkollega Thierry Neuville sammendraget, 20,1 sekunder foran Toyotas Jari-Matti Latvala og med Ott Tänak på tredjeplass, 40,6 sekunder bak teten.
Dermed har Neuville foreløpig grep om VM-sølvet mens Tänak styrer mot bronse.