-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Teknisk brudd for Mikkelsen
Andreas Mikkelsen lå an til å få en god start på sesongen. Men en defekt dynamo ødela muligheten for en topplassering i Rallye Monte-Carlo.
Hyundai Motorsport-føreren fikk en fin åpning på sesongens første VM-runde. Sammen med kartleser Anders Jæger kjørte han godt under de vanskelige forholdene torsdag kveld, og lå på andreplass – med kun Sebastien Ogier foran seg på sammenlagtlista.
De norske guttene var godt fornøyd med åpningsetappene, og var optimistiske foran fredagens etapper.
Dessverre måtte de kaste inn håndkleet før SS4. De fikk problemer med dynamoen på transportetappen, og gjorde alt som sto i deres makt for å fikse problemet, uten å lykkes.
– Selvsagt utrolig skuffende, og fryktelig synd med alle VM-poengene som nå går tapt, sier Andreas Mikkelsen – som retter blikket fremover mot neste VM-runde i Sverige.
– At vi får en så dårlig start på sesongen kan gi oss en bedre startposisjon i Rally Sweden, selv om det er en veldig mager trøst, poengterer han.
Han beskriver torsdagens etapper som vanskelige. Han startet sent i feltet, og bilene foran hadde kuttet svinger og dradd ut mye grus i veien.
– Kjøringen fungerte veldig bra, til tross for utfordrende forhold. Bilen kjentes også fin ut, og vi var veldig motiverte for fortsettelsen av løpet, sier han.
Fredagens veier var tørre og fine, og alt lå til rette for en god dag.
– Vi var forberedt på at det skulle komme nedbør i ettermiddag, men dessverre måtte vi takke for oss. Bilen blir imidlertid reparert, og vi stiller til start igjen i morgen, sier en skuffet Andreas Mikkelsen, som selvsagt et sjanseløs til en god plassering i sammendraget.
Men i Mikkelsens fravær er det en annen nordmann som kliner til – hans kollega Ole Christian Veiby i Even Management som kjører en Skoda Fabia R5 i WRC2-klassen. Han ligger på en klar andreplass i klassen etter fredagens etapper bak rutinerte Jan Kopecky.
Selv den firedoble verdensmester Sebastien Ogier, som er vokst opp i området der rallyet kjøres, sliter under de vanskelige forholdene og har vært av veien et par ganger.
Men slite gjør også konkurrentene, så Ford-fører Ogier har en ledelse på 14,9 sekunder til nærmeste utfordrer.
Og utfordreren er Ott Tänak som imponerer i sitt debutløp for Toyota. Deretter følger Dani Sordo i Hyundai (+ 59,7 sek.) foran de andre to Toyota-førerne, Esapekka Lappi (+ 1.09,9) og Jari-Matti Latvala (+ 1.10,1).
Bal Latvala er det en luke på halvannet minutt til Kris Meeke i Citroën.