-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Rå oppvisning av Veiby
Ole Christian Veiby viste virkelig muskler da han kjørte inn til andreplass i WRC2-klassen i Rally Sardinia. 21-åringen vant hele 11 av de 20 fartsetappene, og ville trolig ha vunnet klassen om han ikke hadde slitt med tekniske problemer fredag.

Unggutten fra Kongsvinger ledet WRC2-klassen da han fikk problemer med en bærearm og drivaksel, og måtte avslutte med bare bakhjulstrekk fredag ettermiddag. Før dette skjedde på SS6 hadde han nesten halvminutts forsprang på Jan Kopecky, som til slutt vant løpet.
– Da handlet alt om å sette seg nye mål. Gutta i teamet var optimistiske og mente det var mulig å klare tredjeplassen likevel, forteller Ole.
Fabrikkføreren til Skoda Motorsport startet lørdagen med mål om å kjøre det remmer og tøy kunne holde.
Han lå da på åttendeplass, over tre minutter bak en pallplass. Men der andre tvilte på at det var mulig å hente inn igjen dette, var Ole Christian og kartleser Stig Rune Skjærmoen villige til å gi det en sjanse.
– Vi hadde i grunnen ikke så mye å tape, så det var bare «flat out» som gjaldt. Jeg skal ærlig innrømme at jeg var litt usikker på om det var mulig å klare det. Men i rally kan alt skje, forteller han.
Og det skulle raskt vise seg at de mente alvor. De var raskest på seks av lørdagens sju fartsetapper, og hadde nest beste tid på etappen de ikke vant. Dermed avsluttet de dagen på tredjeplass i sammendraget.
Plutselig var også andreplassen innen rekkevidde. Det skilte 28 sekunder opp til franskmannen Nicolas Ciamin på andreplass, mens Jan Kopecky hadde seieren i lomma med en ledelse på over tre minutter.
– Da satte vi oss et nytt mål om å klare andreplassen. Jeg hadde fin flyt i bilen og ting fungerte veldig bra, forteller han.
Skoda-føreren fra Norge fortsatte der han slapp lørdag, og før den siste etappen var han oppe på andreplass.
Han kontrollerte inn på den siste etappen, og kunne til slutt si seg meget godt fornøyd med å ha blitt nummer to etter en vanvittig opphenting. Unggutten vant 9 av de siste 11 fartsetappene - og var nest raskest på de to øvrige. I tillegg vant han to fartsetapper tidligere i løpet.
– Dette føles som en seier. Det er vanskelig å sette løpene opp mot hverandre, men det er helt klart noe av det beste jeg har prestert. Vi vant over halvparten av fartsetappene og var mye raskere enn de andre. Vi har gitt alt, og teamet er selvsagt veldig fornøyd med at Skoda ble nummer en og to, sier Ole, som til slutt var drøyt tre minutter bak teamkamerat Kopecky.