-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fjerdeplass for Mikkelsen
Mikkelsen kjørte seg opp fra syvende til fjerde i løpet av helgen, men det ble en knallsterk hjemmeseier i Rally Wales.
Andreas Mikkelsen hadde et småtøft utgangspunkt i Rally Wales, med dårlig startposisjon. Etter endt fredag lå Mikkelsen på en syvendeplass, men med bare 27 sekunder opp til pallplassering luktet Mikkelsen edelt metall i det fjerne.
Etter lørdagens kjøring tettet Mikkelsen luken til ti fattige sekunder, og på tredjeplass lå teamkollega Thierry Neuville.
- Det har vært en veldig god dag. Ikke helt feilfri, men mye bra kjøring. Med litt bedre startposisjon enn i går, har vi greid å hente inn litt tid – og ligger for øyeblikket ikke så veldig langt bak, sa Mikkelsen etter gårsdagens etapper.
- Jeg har hatt mer like forhold på veien med de som jeg konkurrerer med i toppen, og dermed blir det også enklere å levere topptider, sa Mikkelsen.
Og på søndag viste Mikkelsen at han har funnet seg veldig godt til rette i sin Hyundai i20 WRC, men pallplasseringen fikk han ikke kloa i. Til det var Neuville for sterk.
I løpet av søndagen passerte Neuville også Sébastien Ogier, og tok dermed andreplassen. Det betyr at Mikkelsen endte på fjerdeplass, Ogier på tredje (nok til å sikre hans femte VM-gull på rad, for øvrig) og Neuville på andreplass.
- Jeg synes Anders (kartleser Andes Jæger, journ. anm.) og jeg har levert en god prestasjon i helgen. Fredagen var vanskelig i og med at vi startet så langt bak de beste, og hadde derfor dårligere forhold enn dem vi fightet med i toppen, sier Mikkelsen om helgen.
- De to siste dagene handlet alt om å klatre på resultatlista, og det synes jeg vi klarte på en veldig fin måte. Spesielt i dag har jeg kjørt opp mot maksimalt av hva jeg klarer. Det holdt dessverre ikke til pallen, men var veldig nærme, og jeg er fornøyd. Så satser vi heller på å revansjere oss med pallplass i Australia, sier han.
I tet var det ingen som kunne hamle opp med Elfyn Evans. Waliseren tok dermed sin første VM-seier, og det på hjemmebane. Han slo Neuville 37 sekunder totalt.
Krasj og el-trøbbel
For de to andre norske i fokus denne helgen gikk det ikke fullt så bra.
Mads Østberg måtte bryte etter fire fartsetapper på lørdag. Elektronikken i Østbergs Ford Fiesta WRC ville ikke spille på lag med ham og kartleser Emil Axelsson.
Ifølge Østberg har problemet vært til stede helt fra rallyet startet, og har ført til noen ugreie opplevelser i de walisiske skoger.
- Det ble rett og slett for risikabelt å fortsette med et problem som dukket opp brått og uanmeldt. Jeg har hatt flere «tilbud» i høy hastighet som nær har sendt oss rett ut i skogen, og det kunne vi ikke kjøre videre med, sier Østberg.
- Et eller annet elektronisk eller elektrisk påvirker både senterdifferensial og motor. Vi har nesten kjørt av veien fordi senterdifferensialen har sluttet å fungere, og vi har også hatt full motorkutt to ganger på etappene, sier han.
Østberg endte rallyet på 38. plass.
Ole Christian Veiby var veldig spent foran helgens rally, hans første i et fabrikksete. WRC2-Skodaen tok derimot med Veiby og hans kartleser Stig Rune Skjærmoen på en rull allerede på fredag.
- Det er fullt og helt min egen feil. Jeg kom for fort inn i en sving, og skled ut og traff en jordvoll. Bilen gikk rundt og ble så skadet at vi måtte bryte for dagen. Det var utrolig skuffende, for jeg synes vi hadde funnet en fin flyt og rytme i kjøringen. Vi pushet ikke på noen som helst måte, men feil kan forekomme likevel, noe vi dessverre fikk erfare, forteller Ole.
Men berg-og-dalbanen var ikke over, for teamet fikk fikset bilen til lørdag, og da begynte Veiby å vise gode takter.
For etter å ha brukt noen kilometer på å «bli varm i kjøredressen», kom de gode tidene. Flere topp 3-etapper og to etappeseiere viser at Veiby virkelig har noe å gjøre bak rattet i en rallybil.
- Jeg vet at tempoet er der, og synes jeg fikk vist meg frem. Luker vi bort noen småfeil, så er vi med helt i toppen, sier Veiby.