-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Flott norsk start på Rally Sweden
Andreas Mikkelsen og Mads Østberg har fått en flott start på årets andre VM-runde, Rally Sweden. I WRC2-klassen går det også unna.
Andreas og Mads har i hele dag vært blant de 5-6 raskeste, og etter fredagens kjøring ligger Andreas på andreplass i sammendraget, bare 4,9 sekunder bak Hyundai-kollega Thierry Neuville.
Tett i toppen
Mads Østberg i Citroën ramlet ned til femteplass på fredagens siste etappe, men er bare 13,2 sekunder bak ledende Neuville. Mellom de to norske ligger Haydon Paddon (+ 12,1) på tredjeplass mens Craig Breen (+ 12,6) er nummer fire.
Nærmest Mads følger Ford-fører Teemu Suninen (+ 29,6) foran de tre Toyotaene med Esapekka Lappi (+ 38,5), Jari-Matti Latvala (+ 1:06,2) og Ott Tänak (+ 1:29,0).
VM-leder Sebatien Ogier har hatt ulempen med å være første bil på veien, foran Ott Tänak, og de har klaget over mye snø på veien som har gjort det vanskelig å holde et høyt tempo. Ogier ligger på en beskjeden 12. plass og er hele 2 minutter og 48,8 sekunder bak teten.
Henning Solberg som gjør et innhopp i en Ford Fiesta WRC i helgen ligger på en foreløpig 18. plass, 4:46,8 bak teten.
Det var en fornøyd Andreas Mikkelsen som tok kvelden etter fredagens etapper. Med Anders Jæger i kartleserstolen har han kjørt uten å ta for stor risiko, men er likevel fullt med i seierskampen.
– Det har vært en veldig bra dag. Vi har kjørt med innsiden av hodet, og har ikke tatt den største risikoen – men har likevel kjørt fort og trykket på. Det å ligge på andreplass, så nære teten, er bra. Det blir en spennende dag i morgen. Det tror jeg kan bli en kul fight, sier Hyundai Motorsport-føreren
Mer å gå på
Han er klar for å jage teamkamerat Neuville. For Hyundai har åpningsdagen av VM-runden i Sverige vært fantastisk. For på plassen bak nordmannen ligger Haydon Paddon, tredjemann i teamet, ytterligere 7,2 sekunder bak.
Andreas Mikkelsen legger ikke skjul på at han hadde en liten fordel av startposisjonen sin etter at det kom litt snø natt til fredag.
– Det er ingen tvil om at det har hjulpet oss å starte litt bak i feltet. Vi kunne selvfølgelig gjort mer for å prøve å utnytte det maksimalt med virkelig å kline til for å skaffe oss en ledelse. Men forholdene er vanskelige, og det ville innebåret større risiko. Og den risikoen var jeg ikke villig til å ta, konstaterer Andreas.
– Alt handler ikke om Sverige, for sesongen sett under ett er viktigere. Derfor kjører jeg det jeg føler er riktig for meg i kampen om sammenlagtmesterskapet, poengterer han.
Rallyesset forsikrer imidlertid at han har mer å gå på om det skulle bli nødvendig.
– Jeg har et gir til, men da begynner risikoen å komme også, så det er en balansegang, understreker han.
Norsk i WRC2-toppen
I WRC2-klassen, der Ole Christian Veiby gjør sin debut som fabrikkfører for Skoda, er det også meget åpent.
Toyota-attache Katsuta Takamoto, som for anledningen kjører en innleid Fiesta R5 i mangel av en R5-bil fra Toyota, leder klassen med en margin på 4,0 sekunder til regjerende WRC2 verdensmester Pontus Tidemand, stesønn av Henning Solberg.
Veiby er 3,2 sekunder bak Tidemand, så avstanden til Takamoto er kun 7,2 sekunder. Bare 5,4 sekunder bak Veiby følger Jari Huttunen i en Hyundai i20 R5, så det er helt åpent i kampen om pallplassene også i WRC2.