-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Klart for Rally Korsika
Andreas Mikkelsen er forberedt på at det bokstavelig talt vil svinge under VM-runden på Korsika. – Her er det sving etter sving etter sving, og det blir helt avgjørende å finne en god rytme, sier Andreas.
Rally Korsika er det første ordentlige asfaltløpet på VM-kalenderen denne sesongen. Andreas Mikkelsen var ikke helt komfortabel med oppsettet på bilen i Spania i fjor, som er det eneste asfaltløpet han og kartleser Anders Jæger har kjørt for Hyundai.
– Vi har jobbet hardt på testing og har forsøkt å få bilen i den retningen vi tror passer oss best. Jeg vet at det fortsatt er mye å gå på, men det blir spennende å se hvor store steg vi har klart å ta. Bilen må bli litt bedre på asfalt, i tillegg har vi jobbet med å få den litt mer tilpasset min kjørestil. Thierry (Neuville) har en litt annen kjørestil, og bilen passer nok bedre til han på asfalt, sier Andreas.
Som tidligere alpinist vet Andreas hvor viktig det er å finne en fin rytme i kjøringen når det er mye svinger. Og svinger er det nok av på den vakre øya i Middelhavet.
– Vi har et klassisk Rally Korsika-løp i vente, med få og lange etapper. Det er rett på med en 50 kilometer lang prøve fredag morgen. Her må vi være offensive, ellers har vi plutselig lagt igjen ett halvt minutt på første prøve, sier Andreas.
– Det er svært avgjørende å komme inn i rytmen fort, og være i ett med bilen, da flyter det gjennom svingene. Dette løpet er kjent for x-antall svinger. Finner man ikke rytmen, eller begynner å krangle teknisk med bilen, havner man fort på hæla, beskriver han.
Nordmannen legger ikke skjul på at han er revansjesugen etter fjerdeplassen i Mexico i forrige VM-runde, og håper å løfte tempoet opp et hakk.
– Vi har alltid som mål å kjempe om de øverste plassene på pallen. Vi er derfor ikke fornøyd med resultatet i Mexico, vi sikter høyere enn fjerdeplasser, forsetter det norske rallyesset som har som uttalt mål å vinne VM-tittelen i år.
– Jeg kjørte med litt for mye respekt i Mexico på grunn av tidligere erfaringer. I tillegg var oppsettet på bilen langt fra optimalt, og da uteble tempoet. Det var skuffende. Men det er positivt at vi kjørte stabilt og smart, og ble derfor belønnet med gode poeng i sammendraget.
– Ønsket foran Korsika er at vi tar store steg med bilen. Målet er å ta inn på konkurrentene poengmessig, og sørge for å knappe inn ledelsen i VM, sier Andreas, som etter tre VM-runder ligger på tredjeplass i sammendraget med 35 poeng.
Regjerende verdensmester Sebastien Ogier i Ford leder VM-sammendraget etter tre av tretten VM-runder med 56 poeng mens Andreas’ teamkollega, Neuville, har 52 poeng. Nærmest Andreasfølger Kris Meeke (32 poeng) og Jari-Matti Latvala (31 poeng).
Også i denne VM-runden stiller Sebatien Loeb til start. Den nidoble verdensmesteren imponerte alle med sitt comeback i Mexico der han tidvis lå helt i teten.
I WRC2-klassen er Ole Christian Veiby offisiell Skoda-fører sammen med rutinerte Jan Kopecky.
21-åringen fra Kongsvinger ser frem til årets første ordentlige asfaltrunde. Skoda Motorsport-føreren forteller at han har forberedt seg svært godt foran sitt fjerde løp på øya i Middelhavet.
– Jeg har fått kjørt en del på asfalt i det siste. Før påske hadde jeg en test og deltok i et asfaltløp i Tsjekkia, og jeg har også hatt en test før Rally Korsika. Jeg har derfor en del kilometer på asfalt den siste tiden, og har en god følelse både med underlaget og ikke minst bilen, forteller han.
Han beskriver veiene på Korsika som helt spesielle i VM-sammenheng. Det er ingen andre løp som har så mye svinger, noe som er utfordrende for ham og ikke minst kartleser Stig Rune Skjærmoen.
– Det er et krevende løp, spesielt for Stig Rune. Normalt har vi én noteside per kilometer, mens den ene etappen som er på 50 kilometer har 65 sider med noter, forteller han.
Ole ser på teamkamerat Jan Kopecky som den store favoritten i løpet. Den erfarne tsjekkeren trives svært godt på asfalt.
– Han er en asfaltekspert, og jeg vil påstå at han er en av verdens fremste på asfalt. Sånn sett blir han en skikkelig målestokk for oss. Målet vårt er rett og slett å henge på så godt vi kan, og jeg mener at vi har minsket forspranget til Kopecky på asfalt betraktelig det siste året. Det håper jeg vi klarer å vise i løpet av helga, sier Ole.
Rally Korsika består av totalt 12 fartsetapper med en samlet lengde på 333,48 kilometer. Det kjøres fire etapper fredag, seks på lørdag og to søndag. BilNorge holder deg oppdatert.