-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Klart for Rally Mexico
Helgens Rally Mexico er sesongens første grusløp. Andreas Mikkelsen er eneste norske deltager, men har ambisjoner om å kjempe om seieren i sesongens tredje VM-runde.
VM-runden i Mexico er et spesielt løp, hvor flere av etappene kjøres på over 2600 meters høyde. Her er det tynn luft, som reduserer effekten i motorene.
Sjåførene kan også merke at de sliter med konsentrasjonen på de lange prøvene på grunn av den tynne luften. Derfor har Andreas Mikkelsen forberedt seg ekstra godt til dette løpet. Den siste uken før avreise til Mexico var han på Tenerife og syklet opp og ned fjellene hver dag.
– Det ble noen høydemetre i løpet av uka, sier han med et smil.
Oslo-gutten har kommet fint inn som fabrikkfører for Hyundai Motorsport. Han tok sin første pallplass i Sverige i forrige VM-runde, og har vunnet fartsetapper i samtlige fem løp han har kjørt for Hyundai.
Sammen med kartleser Anders Jæger håper han å følge opp med et nytt godt løp i Mexico.
– For oss er VM-sammenlagt det viktigste denne sesongen. Derfor kjører vi for å vinne, eller i hvert fall komme på pallen. Jeg starter som bil nummer seks på fredag, og har sånn sett en bra startposisjon på veien. Planen er å utnytte det best mulig, og gjerne lede etter første dag – for så å holde på ledelsen løpet ut, sier han.
Det er en offensiv plan, for Andreas Mikkelsen har tidligere slitt litt i Mexico. Men sist han kjørte der, i 2016, skjedde det noe som gjør at han er optimistisk.
– Vi har ikke de beste resultater fra Mexico, selv om vi har kommet på pallen. Men jeg føler vi knakk noen koder her i 2016, så det er et grusløp jeg liker, poengterer han.
– I Mexico er det viktig å ha en ren og presis kjørestil, man må fort finne balansen mellom å være rask og ikke for mye sideveis. Det er mange steiner som ligger i veikanten, så du kan ikke komme bredt i svingene. Du må hele tiden passe deg for farene som lurer langs veikanten. Det er ikke et løp hvor vi kan kjøre flat-out fra start. Vi må bruke hodet og passe på bil og dekk hele veien, forteller han.
Dette blir nordmannens sjette løp i Hyundai, og han begynner å kjenne bilen godt. Men fortsatt er det litt å gå på.
–Vi har litt mer og gå på når det gjelder å kjenne bilen optimalt. Det handler om fin-tuning av oppsett for å få den helt perfekt for oss. Det blir imidlertid gøy å komme på grus igjen. Vi klarte jo det bra med ny bil i løpene vi kjørte på slutten av fjoråret, spesielt i Australia, sier han.
En annen fører som er på plass i Mexico er den nidoble verdensmesteren Sebastien Loeb som skal kjøre noen utvalgte løp for Citroën denne sesongen. Det skal bli spennende å se hvordan han hevder seg etter flere års fravær.