-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nye muligheter for Oliver Solberg
Det går unna med Oliver Solberg. Neste år flytter 20-åringen opp i den grommeste RWC-klassen.
Oliver har i år primært konkurrert i WRC2-klassen i WM selv om har i enkelte løp har fått kjøre WRC-bil. Neste år er det primært den grommeste klassen som gjelder. Da skal han dele på teamets tredjebil med veteranen Dani Sordo.
Faste førere for teamet blir som i år tidligere verdensmester Ott Tänak og Thierry Neuville.
– En fantastisk mulighet, men samtidig et stort steg for en 20-åring. Jeg har drømt om å kjøre i rally-VM så lenge jeg kan huske. Absolutt alt jeg har gjort hittil, fra crosskart via rallycross og underklassene i rally, har vært med ett mål for øyet: Å få sete i en fabrikkbil i rally-VM.
– Jeg ser veldig fram til å samarbeide med Dani. Vi har kjent hverandre i mange år, og han er blant de beste som rallysporten har å by på – en jeg virkelig kan lære mye av. Samarbeidet med Tänak og Neuville vil også bli tettere. For meg blir det viktig å være ydmyk og tålmodig. Jeg har fortsatt et tusentall kilometer foran meg hvor fokuset blir å lære, sier Oliver Solberg.
Nye hybridbiler
– Det meste med bilene blir helt nytt, og det samme med strategier for hver enkelt fartsprøve, men det er likt for alle. Vi må bruke tid på å tilpasse oss de nye bilene, men jeg er veldig glad for retningen sporten har valgt for framtiden. Det blir stort å få være med i tidenes første FIA-mesterskap der samtlige deltagere tar i bruk bærekraftige energiløsninger i bilene, sier 20-åringen.
I VM-rundene som Oliver Solberg skal kjøre, vil Dani Sordo inngå i teamet for å bistå med sin kunnskap og erfaring.
– Vi satser på en kombinasjon av erfaring og ungdommelighet når vi trer inn i den nye WRC-tidsalderen. Det sikrer også kontinuitet når vi går løs på et nytt kapittel i Hyundai Motorsport, sier teamsjef Andrea Adamo.
Allerede om halvannen uke skal Oliver Solberg kjøre VM-runden i Spania, hans tredje VM-runde i øverste klasse noensinne og den første med asfalt som underlag.