-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nye muligheter for Oliver Solberg
Det går unna med Oliver Solberg. Neste år flytter 20-åringen opp i den grommeste RWC-klassen.
Oliver har i år primært konkurrert i WRC2-klassen i WM selv om har i enkelte løp har fått kjøre WRC-bil. Neste år er det primært den grommeste klassen som gjelder. Da skal han dele på teamets tredjebil med veteranen Dani Sordo.
Faste førere for teamet blir som i år tidligere verdensmester Ott Tänak og Thierry Neuville.
– En fantastisk mulighet, men samtidig et stort steg for en 20-åring. Jeg har drømt om å kjøre i rally-VM så lenge jeg kan huske. Absolutt alt jeg har gjort hittil, fra crosskart via rallycross og underklassene i rally, har vært med ett mål for øyet: Å få sete i en fabrikkbil i rally-VM.
– Jeg ser veldig fram til å samarbeide med Dani. Vi har kjent hverandre i mange år, og han er blant de beste som rallysporten har å by på – en jeg virkelig kan lære mye av. Samarbeidet med Tänak og Neuville vil også bli tettere. For meg blir det viktig å være ydmyk og tålmodig. Jeg har fortsatt et tusentall kilometer foran meg hvor fokuset blir å lære, sier Oliver Solberg.
Nye hybridbiler
– Det meste med bilene blir helt nytt, og det samme med strategier for hver enkelt fartsprøve, men det er likt for alle. Vi må bruke tid på å tilpasse oss de nye bilene, men jeg er veldig glad for retningen sporten har valgt for framtiden. Det blir stort å få være med i tidenes første FIA-mesterskap der samtlige deltagere tar i bruk bærekraftige energiløsninger i bilene, sier 20-åringen.
I VM-rundene som Oliver Solberg skal kjøre, vil Dani Sordo inngå i teamet for å bistå med sin kunnskap og erfaring.
– Vi satser på en kombinasjon av erfaring og ungdommelighet når vi trer inn i den nye WRC-tidsalderen. Det sikrer også kontinuitet når vi går løs på et nytt kapittel i Hyundai Motorsport, sier teamsjef Andrea Adamo.
Allerede om halvannen uke skal Oliver Solberg kjøre VM-runden i Spania, hans tredje VM-runde i øverste klasse noensinne og den første med asfalt som underlag.