-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Skuffende start for Mikkelsen
Andreas Mikkelsen har ikke funnet godfølelsen med bilen i sitt første ordentlige asfaltløp for Hyundai Motorsport. Etter første dag av Rally Korsika ligger han og kartleser Anders Jæger på en beskjeden niendeplass.
Nordmannen var spent før sesongens fjerde VM-runde, som er den første virkelige asfaltrunden i år. Han har ikke altfor mye erfaring med Hyundai på dette underlaget, og sammen med kartleser Anders Jæger har han fått en mildt sagt trøblete start.
– Det har vært en fryktelig dårlig start på løpet. På den første etappen hadde vi en tidlig snurring, og fant aldri rytmen etter det. På den neste etappen var vi av veien. De to neste etappene ble gjennomført uten problemer, men jeg har ikke helt funnet ut hvordan jeg skal kjøre denne bilen. For jeg føler at hvis vi pusher hardere, så blir det bare understyring, beskriver Andreas.
På de svingete veiene i Rally Korsika forsvinner sekundene fort om man ikke finner en god rytme. Med 50 sekunder opp til pallen fra sin niendeplass, må han innse at det skal svært mye til for å blande seg inn i kampen om en plass på seierspallen.
Nå er håpet at han skal finne et oppsett som fungerer bedre. Andreas kommer til å ta en prat med teamkompis Thierry Neuville, som ligger på andreplass – drøyt halvminuttet bak suverene Sebastien Ogier.
– Jeg får sammenligne litt med hva slags oppsett Thierry bruker, og kanskje kopiere det i morgen, selv om jeg har en litt annen kjørestil enn han. Men Thierry kjenner denne bilen veldig, veldig godt på asfalt, så det er verdt å lytte til hva han sier og ta en prat med ingeniørene for å få en endring på bilen. Da kan jeg forhåpentligvis kjempe i toppen i morgen, sier han.
Andreas Mikkelsen er ikke den eneste som sliter på Korsika. Den nidoble verdensmesteren Sebastien Loen dro av veien allerede på andre etappe og måtte bryte for dagen.
Etter fredagens etapper leder Ford-fører Sebastien Ogier med en margin på 33,6 sekunder til Hyundais Thierry Neuville og 38,7 til Citroëns Kris Meeke.
Ott Tänak (Toyota) følger på fjerde foran Esapekka Lappi (Toyota), Elfyn Evans (Ford), Danis SOrdo (Hyundai) og Jari-Matti Latvala (Toyota) som alle ligger foran nordmannen.
WRC2-klassen ledes ikke overraskende av Skodas Jan Koåpecky foran Citroën-fører Yoann Bonata. Ole Christan Veiby ligger her på en flott tredjeplass, et drøyt minutt bak asfaltspesialist Kopecky.