-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Venter på Wagoneer
Jeep brukte Genève-utstillingen til å feire 75 år. Vi fikk et par ideer om neste Wagoneer.
Jeep er vel den mest dynamiske merkevaren i den store FiatChrysler-buketten for tiden. Men Genève hoppet de over. Det som var nytt der var i første rekke en mengde 75th Anniversary Special Editions.
Derfor fikk vi selvfølgelig også et glimt av originalen. Den firehjulsdrevne alt-i-ett-maskinen som begynte å gjøre seg gjeldende fra 1941, og som etter krigen fikk navnet CJ – Civilian Jeep.
Men det som var litt mer interessant var at de av en eller annen grunn hadde stilt opp en 1946 Willys Wagon og en 1963 Jeep Wagoneer – begge med direkte utsikt til Maseratis nye Levante.
Særlig den store Wagoneeren ga et fem meter langt, veldig klart budskap: nå er det ikke lenge vi behøver vente på den nye Grand Wagoneer – men den måtte bare ikke komme i veien for Levante akkurat her.
Og selv håper jeg veldig på at Wagon-minnet kan tydes i retning av at woody-looken er på vei tilbake på Jeeps Über-SUV.
Den kommende Grand Wagoneer, modellår 2018, kommer til å bli en av gruppens mest profitable modeller, og skal rettes mot hele verden – først og fremst Kina, Gulf-statene og Europa - ikke bare USA. Den kommer til å bli den «grandeste» modeller derfra noensinne og blir en konkurrent mot toppmodellene fra Audi, BMW og Range Rover.
At den kommer til å bli bygget på en Grand Cherokee-basis, men med noen innslag, blant annet på motorsiden, fra Levante, kommer ingen til å snakke høyt om.
Men pengetellerne kommer til å juble, for her får vi en samling komponenter hentet fra felles-kjøkkenet, men pyntet opp med håndsydd kalveskinn og flere pixler pr. kv.cm. enn hos noen av konkurrentene.
Mens vi venter på den, får vi nøye oss med 75-års-jubilanter.