-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Venter på Wagoneer
Jeep brukte Genève-utstillingen til å feire 75 år. Vi fikk et par ideer om neste Wagoneer.
Jeep er vel den mest dynamiske merkevaren i den store FiatChrysler-buketten for tiden. Men Genève hoppet de over. Det som var nytt der var i første rekke en mengde 75th Anniversary Special Editions.
Derfor fikk vi selvfølgelig også et glimt av originalen. Den firehjulsdrevne alt-i-ett-maskinen som begynte å gjøre seg gjeldende fra 1941, og som etter krigen fikk navnet CJ – Civilian Jeep.
Men det som var litt mer interessant var at de av en eller annen grunn hadde stilt opp en 1946 Willys Wagon og en 1963 Jeep Wagoneer – begge med direkte utsikt til Maseratis nye Levante.
Særlig den store Wagoneeren ga et fem meter langt, veldig klart budskap: nå er det ikke lenge vi behøver vente på den nye Grand Wagoneer – men den måtte bare ikke komme i veien for Levante akkurat her.
Og selv håper jeg veldig på at Wagon-minnet kan tydes i retning av at woody-looken er på vei tilbake på Jeeps Über-SUV.
Den kommende Grand Wagoneer, modellår 2018, kommer til å bli en av gruppens mest profitable modeller, og skal rettes mot hele verden – først og fremst Kina, Gulf-statene og Europa - ikke bare USA. Den kommer til å bli den «grandeste» modeller derfra noensinne og blir en konkurrent mot toppmodellene fra Audi, BMW og Range Rover.
At den kommer til å bli bygget på en Grand Cherokee-basis, men med noen innslag, blant annet på motorsiden, fra Levante, kommer ingen til å snakke høyt om.
Men pengetellerne kommer til å juble, for her får vi en samling komponenter hentet fra felles-kjøkkenet, men pyntet opp med håndsydd kalveskinn og flere pixler pr. kv.cm. enn hos noen av konkurrentene.
Mens vi venter på den, får vi nøye oss med 75-års-jubilanter.