-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lukten av Fords premium
Etter å ha luktet seg fram med Mondeo, oppgrader Ford i løpet av året modellene S-Max, Kuga og Edge til Vignale-konseptet.
– Norge har en eksepsjonell høy Titanium-andel. Derfor tror vi at mange av våre kjøpere er villig til å oppgradere ytterligere, sier Anne Sønsteby, informasjonsdirektør i Ford.
Vignale-konseptet har som mål å gi bilkundene en premium eie- og bruksopplevelse, og omfatter oppgradering både av bilmodeller og forhandleranlegg.
Det er bakgrunnen for at Ford nå utvider Vignale-konseptet til å omfatte mer enn bare Mondeo og de fem forhandlerne som er gjort om til FordStore.
I løpet av 2016 inkluderes flerbruksbilen S-Max samt SUV-ene Kuga og Edge. Antallet FordStore planlegges utvidet til 15 i løpet av året.
Merverdi
Men forhandlerstrukturen i Norge gjør at Ford utad kommer til å fokusere tyngre på merverdien som legges inn i bilene og mindre på oppgraderingen av forhandlernettet.
– Vi mener at utstyrspakken i seg selv forsvarer Vignale-tillegget, fortsetter Sønsteby.
Rent konkret byr Vignale på detaljer utvendig som løfter det visuelle inntrykket.
Det heksagonutformede signaturmønsteret i grillen gjør Vignale gjenkjennelig på avstand. Mønsteret går også igjen i bilens setetrekk. Interiøret inneholder materialkvaliteter som normalt hører hjemme i langt dyrere biler.
Gjennom tre sentralt plasserte mikrofoner fanger dessuten «aktiv støykontroll» opp lydbildet inne i bilen, analyserer dette og sender via audio-anlegget ut motlydbølger for å dempe opplevd støy.
Ekstraservice
Eiere av Vignale-biler kan også når som helst få bilen vasket gratis hos forhandleren, men konseptet inkluderer ikke dekkhotell i prisen.
Informasjonsdirektøren er overbevist om at Vignale styrker Fords merkevare i Norge.
Ford priser Mondeo Vignale cirka 70.000 kroner over Titanium-varianten. Hos Ford er oppfatningen at tilsvarende utstyr koster langt mer hos merker som definerer seg som premium.
Samtidig er det nettopp kunder som sikter oppover Ford ønsker å fange opp.
Mondeo Vignale stasjonsvogn, som er klart mest interessante variant i Norge, prisstarter på 472.000 kroner.
Vignale inngår som en del av Fords generelle oppgradering av forhandlernettet til FordStore. I FordStore selges naturligvis kun Fords modeller. Dedikerte selgere og personlig kundemottaker møter kunden i Vignale-loungen.
Forhandlere som ikke er FordStore kan også selge Vignale-modellene, men da via en FordStore. Ford håper at nye ti av totalt 49 forhandlere (65 med underforhandlere) oppgraderer.