Lars Sundling, Cathinka og Axel Oscar Skotvedt Sundling og Hanne Skotvedt er familen bak Hondas nye show-room i Oslo



Honda show-room Oslo

Honda show-room Oslo

Honda show-room Oslo

Honda show-room Oslo

Honda show-room Oslo

Dagilig leder Axel Oscar Skotvedt Sundling

Hanne Skotvedt

Kåre Filseth, den norske Honda-sjefen

Hideo Masuda, President Honda Nordic

Hideo Masuda, President Honda Nordic

Åpningsgaven: En samuraihjelm

Hideo Masuda, President Honda Nordic

Familien Skotvedt Sundling omkranset av norsk og nordisk Honda-sjef



Bilsport-troféer

Honda show-room Oslo

Honda show-room Oslo

Ny FR-V ankom "Just in time"

Honda-glede på Ensjø

Nesten 35 år etter at Hanne Skotvedt startet Honda-importen til Norge, fikk hovedstaden sitt første rene Honda showroom. Det ligger sentralt med god oversikt over bilbyen på Ensjø, og er foreløpig siste tilskudd i Skotvedt-imperiet.

Publisert Sist oppdatert

Honda har lenge ønsket et eksklusivt utsalgssted i Oslo. Ikke fordi Skotvedt har gjort en dårlig jobb fra sine lokaler i Stålverksveien, langt derifra. Men for å oppnå maksimalt salg i det viktige Oslo-markedet er det viktig med full fokus på ett merke. Skal man ekspandere på landsbasis må man dessuten ha full uttelling i de største byene.

Det er lokaler med lang bilhistorie som nå blir Hondas nye utstillingsvindu i hovedstaden. Bygningene ble oppført i 1960 av bilimportør og -forhandler Olav Gulbrandsen og har gjennom årene vært salgssted for en rekke bilmerker. De siste årene, etter at Chrico Bil flyttet noen hundre meter unna, har bygget huset en mc-importør og -forhandler mens Chrico Bil fortsatt har verksted i et tilstøtende bygg.

Lange tradisjoner
Ensjø er en bydel med lange tradisjoner for Skotvedt-familien. Det var i dette området Oscar Skotvedt startet sin virksomhet innen grafiske maskiner før 1. verdenskrig. I 1952 startet Armin Skotvedt med import av Morris, MG, Rover og Wolsley fra nye lokaler i Stålverksveien hvor Skotvedt den dag i dag i tillegg til Honda selger MG, Subaru, Rover og Citroën.

Hanne røpet for øvrig i sin åpningstale at pappa Armin startet med bil for å kunne utgiftsføre sine kostnader forbundet med rally, en interesse som har gått i arv til Hanne, hennes datter Cathinka og sønnen Axel som er daglig leder for det nye Honda-lokalet og for forretningen i Stålverksveien. At familien har hatt suksess innen sporten, bærer pokalene utstilt i de nye lokalene bud om.

I tillegg til å fungere som utstillingsvindu for nye Honda-modeller skal lokalene i Ensjøveien 9 ha en stor avdeling for bruktbiler. Det legges opp til salg av 500 nye Honda biler i Oslo i år, en økning på over 20% var fjorårets 409.

En viktig suksessfaktor kan bli Honda FR-V, merkets nye 3+3-seter som ankom Ensjøveien for sin første Norgesopptreden - to minutter før den offisielle åpningen fant sted.

Just in time, heter det! Et svært aktuelt begrep i bilbransjen.

Powered by Labrador CMS