-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Råttent kupp!
Her stilles den nye Evoque Cabriolet, spesialhentet fra Paris, ut på Geilo i påsken. Og så kupper Courchevel hele forestillingen!


Jeg visste det var konkurranse mellom vintersport-perlene. Spesielt i toppsesong. Og påsken er vel det?
I hvert fall har Land Rover Norge skaffet hjem den nye Range Rover Evoque – den uten tak – for å vise den frem der hvor en god del av kundene finnes. Nemlig ved Geilo Fjellandsby.
Og for å få den på plass til påsken spesialhentes den faktisk hjem fra Paris.
Nå regner jeg med at kontrastuntet ikke kommer til å forstyrre Land Rovers forestilling nevneverdig, men er det ikke underlig da, at selv i samme familie kan man ikke la noen gjøre noe som er veldig bra uten at andre på død og liv må gjøre noe enda braere?
I hvert fall meldes det at på vintersportstedet Courchevel (nettopp snødd 3 cm, 204 cm. preparert pudder i øvre område – takk til skiinfo.no) er det montert en installasjon.
Et kunstverk som består av en Evoque Convertible i ståltrådversjon, med en av Richard Orlinskis favorittfigurer som sjåfør.
Ikke vet jeg om det er Land Rovers kunstinteresserte designsjef Gerry McGovern selv som har bifalt dette arbeidet. Han kan i hvert fall ikke ha antydet at hermed nærmer vi oss Range Rovers kjernekunder – figuren er nemlig en ganske schtøgg gorilla.
Land Rovere i ståltråd-konstruksjon er ikke nytt. De startet med den første Evoquen i 2011, og er på mange måter blitt et eget kunstuttrykk, vist i en rekke store byer over hele verden.
Men her har de bundlet sitt uttrykk med Orlinskis. En mann som begynte med skulpturer i 2004 og som i dag, av sånne som regner om kunst i penger, presenteres som den bestselgende levende billedkunstner i Frankrike.
Her har han altså valgt en King Kong figur «fordi han er et dyr med menneskelige kvaliteter – men uten våre feil».
Det hører også med til historien at dette er en del av det Land Rover kaller feiring av BORN-Award. Noe som går på å hylle verdens kreative ledere – men der mister de meg totalt. Gå inn på www.born.com dersom du er veldig nysgjerrig.
Det eneste jeg har oppfattet at vi har et Evoque Cabrio-event i Norge i påsken. Samtidig som det nesten kan virke som om noen snurte snobber må overgå det.