-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Råttent kupp!
Her stilles den nye Evoque Cabriolet, spesialhentet fra Paris, ut på Geilo i påsken. Og så kupper Courchevel hele forestillingen!


Jeg visste det var konkurranse mellom vintersport-perlene. Spesielt i toppsesong. Og påsken er vel det?
I hvert fall har Land Rover Norge skaffet hjem den nye Range Rover Evoque – den uten tak – for å vise den frem der hvor en god del av kundene finnes. Nemlig ved Geilo Fjellandsby.
Og for å få den på plass til påsken spesialhentes den faktisk hjem fra Paris.
Nå regner jeg med at kontrastuntet ikke kommer til å forstyrre Land Rovers forestilling nevneverdig, men er det ikke underlig da, at selv i samme familie kan man ikke la noen gjøre noe som er veldig bra uten at andre på død og liv må gjøre noe enda braere?
I hvert fall meldes det at på vintersportstedet Courchevel (nettopp snødd 3 cm, 204 cm. preparert pudder i øvre område – takk til skiinfo.no) er det montert en installasjon.
Et kunstverk som består av en Evoque Convertible i ståltrådversjon, med en av Richard Orlinskis favorittfigurer som sjåfør.
Ikke vet jeg om det er Land Rovers kunstinteresserte designsjef Gerry McGovern selv som har bifalt dette arbeidet. Han kan i hvert fall ikke ha antydet at hermed nærmer vi oss Range Rovers kjernekunder – figuren er nemlig en ganske schtøgg gorilla.
Land Rovere i ståltråd-konstruksjon er ikke nytt. De startet med den første Evoquen i 2011, og er på mange måter blitt et eget kunstuttrykk, vist i en rekke store byer over hele verden.
Men her har de bundlet sitt uttrykk med Orlinskis. En mann som begynte med skulpturer i 2004 og som i dag, av sånne som regner om kunst i penger, presenteres som den bestselgende levende billedkunstner i Frankrike.
Her har han altså valgt en King Kong figur «fordi han er et dyr med menneskelige kvaliteter – men uten våre feil».
Det hører også med til historien at dette er en del av det Land Rover kaller feiring av BORN-Award. Noe som går på å hylle verdens kreative ledere – men der mister de meg totalt. Gå inn på www.born.com dersom du er veldig nysgjerrig.
Det eneste jeg har oppfattet at vi har et Evoque Cabrio-event i Norge i påsken. Samtidig som det nesten kan virke som om noen snurte snobber må overgå det.