-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Messerschmitt på strøm
Gamle Messerschmitt har en form som er like karakteristisk som for eksempel den til Citroën DS. Nå er den forsøkt reprodusert, riktignok uten to-takter.
Vi har tidligere antydet at noe Messerschmitt-aktig er i ferd med å bli gjenfødt.
Noe har imidlertid blitt borte på veien. Hjulene er blitt mye høyere og samtidig smalere, og blårøyken er borte.
Begge disse detaljene henger sammen, årets ‘schmitt drives nemlig av pedalkraft, elektrisk assistert riktignok, og da trenger man smale, lettrullende sykkelhjul.
Og da kan den modellen vi endelig møtte være så modellert på Messerschmitts egen rekord-maskin som den bare vil – det er opplagt at dette ikke er helt riktig vare.
Best nedover
Men hvor finner man nedoverbakker hele veien?
Den bygges med ett eller to seter, og med full pakke koster den fra 6.800 til 8.100 euro. Men man kan også starte med skallet og så bygge det opp selv – da ligger utgangspunktet på under 2.000 euro.
Internasjonalt
Så har vi en tysk/spansk gruppe som bygger en prototype i Spania hvorpå de flytter det hele til Ljubljana (Slovenia) der de blant annet lager plugger til plastkarosseriene og så ble førserie-«bilene», som har vært vist rundt omkring i hele høst, bearbeidet og bygget opp.
Men så viser det seg at det er noe trøbbel med navnet. Det er noe som heter Messerschmitt-stiftelsen, og de har ikke lånt bort navnet sitt til noe som helst.
Og så er det noen av partnerne som har trukket seg fra de andre partnerne fordi firmaet til de siste partnerne ikke er betalingsdyktige osv, osv…
Men det skulle ikke hindre meg fra å legge inn en bestilling nå, fikk jeg beskjed om i Köln.
Jeg tok imidlertid litt betekningstid.