-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Opels forhandlere dropper Frontera
En liten kuriositet fra de pågående Gruppeunntak-dragkampene. I Tyskland ville Opel at forhandlere over en viss størrelse (250 nye biler/år) skulle ha en Frontera som dem-vogn. Nei sa forhandlerne og gikk til retten med saken.
![Opels forhandlere dropper Frontera](https://image.bilnorge.no/808402.webp?imageId=808402&width=960&height=650&format=jpg)
For forhandlerne var dette en viktig sak. Utgående modell (alt for sent utgående i følge de fleste) som nesten ikke selges. Under 50 biler pr. måned for tiden (1 hittil i år i Norge), hvilket blant annet betyr at modellen ender under "andre" i registreringsstatistikken. (Var det derfor mange av oss som trodde at Frontera for lengst var tatt livet av?)
Men Opel trodde allikevel, i følge forhandlerforeningens dokumentasjon for retten, at de "med begrunnelse i de nye grunnleggende operative standardene skulle kunne skyve sitt eget lager av nesten uselgelige biler i retning av forhandlerne".
Retten var helt enig i at dette ikke var akseptabelt. Forhandlerforeningen pekte etterpå fornøyd på at en dem-bil skulle brukes til å lokke kunder inn til selgeren. Men en Frontera foran døren ville vel nærmest det motsatte være tilfelle.