-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Opels forhandlere dropper Frontera
En liten kuriositet fra de pågående Gruppeunntak-dragkampene. I Tyskland ville Opel at forhandlere over en viss størrelse (250 nye biler/år) skulle ha en Frontera som dem-vogn. Nei sa forhandlerne og gikk til retten med saken.
For forhandlerne var dette en viktig sak. Utgående modell (alt for sent utgående i følge de fleste) som nesten ikke selges. Under 50 biler pr. måned for tiden (1 hittil i år i Norge), hvilket blant annet betyr at modellen ender under "andre" i registreringsstatistikken. (Var det derfor mange av oss som trodde at Frontera for lengst var tatt livet av?)
Men Opel trodde allikevel, i følge forhandlerforeningens dokumentasjon for retten, at de "med begrunnelse i de nye grunnleggende operative standardene skulle kunne skyve sitt eget lager av nesten uselgelige biler i retning av forhandlerne".
Retten var helt enig i at dette ikke var akseptabelt. Forhandlerforeningen pekte etterpå fornøyd på at en dem-bil skulle brukes til å lokke kunder inn til selgeren. Men en Frontera foran døren ville vel nærmest det motsatte være tilfelle.