-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Suzuki skal øke
Suzuki har flere ekspansive planer for dette året. Salget i Europa skal opp igjen, det skal kanskje leveres biler til Nissan og motorsykkelsalget skal i været. Alle fabrikkene, også i Ungarn, skal bli mer effektive.

Suzuki-sjefen Osamu Suzuki sa at det var svært fristende å få til noe slikt, for dermed ville de komme gjennom 1 million-grensen i Japan, noe han ikke tror Suzuki kan klare på egen hånd. Derimot ser det ut som samlet Suzuki-produksjon dette året vil komme opp i 1,82 millioner enheter, opp fra 1,77 i fjor.
Det mest interessante er ikke produksjonsøkningen, men måten det skjer på. Effektiviteten økes merkbart overalt i Suzuki-verdenen. Et typisk eksmpel er Nr. 1 fabrikken i Kosai. Den stammer fra 1970, men bygges nå om og kommer på lufta igjen i 2003. Da skal kapasiteten bli på ca. 350.000 enheter. Nøyaktig det samme som i dag, men de skal settes sammen for 30% lavere kost. Det er virkelig fremskritt.
Også i Europa skal virksomheten bli mer effektiv. Salget i Europa, som sank i fjor, skal opp med 20.000 enheter igjen. Og de skal øke sin andel av den ungarske Suzuki-fabrikken, slik at de nå kommer opp i 97,3% av kapitalen.
For øvrig regner Suzuki med at salget av motorsykler verden over skal øke til 570.000 enheter i år, opp fra 516.000 i fjor.
Av Jon Winding-Sørensen - bilnorge.no