-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Idé-fabrikken Glickenhaus
James Glickenhaus går åpenbart aldri tom for ideer. Midt oppi Le Mans og Baja 1000 dukker det opp en hydrogendrevet superbil. NY-LA uten tankfylling = 4.500 km.


Det er tull å se på James Glickenhaus som er drømmer med altfor mange millioner. Han har store og mange drømmer, det er riktig. Men det som også er riktig er at et utrolig antall av disse ideene blåser han liv i.
Det siste eksemplet er tre-seteren SCG 004 som nå er katalogført til forholdsvis akseptable $ 460.000.
Før vi ser på det siste drømmeprosjektet, som foreløpig bare er vist på Facebok-siden til Scuderia Cameron Glickenhaus, skal jeg bare minne om at han for noen år siden på en eller annen måte fikk kjøpt en av Pininfarinas helligdommer ut av samlingen deres.
En eller annen måte betyr sikkert en neve dollar, og det skal hele verden være glad for.
Den futuristiske Modulo har nemlig aldri kjørt for egen maskin, den sto lagret og begynte å tørke inn.
Glickenhaus brukte et par år, fikk tak i en representativ Ferrari-motor, og det hele kom på hjul igjen. Han bruker den ofte og entusiastisk, og om det begynner å brenne i et tvilsomt eksosanlegg når han og bilen er på vei til fyrsten av Monaco, fikser han det også.
Men når han sier at denne hydrogen-superbilen han plutselig viser frem har en retro-design, skjønner jeg hva han mener. Her er det nemlig mange spor av gamle Modulo. Profilen, siderutene, grafikken og ikke minst behandlingen karosseriet har fått rundt bakhjulene.
Men retro? Alt er relativt. Modulo er ganske futuristisk selv den, 51 år siden debuten.
Ta gjerne med at det kanskje er litt Mercedes C 111 eller Bertones første Lancia Stratos her også, men det hele koker ned til at SCG 009 Concept, som hydrogenbilen heter, er et selvstendig stykke spennende design.
Han har ikke antydet noen spesifikasjoner, annet enn rekkevidde-drømmen, men slik den er tegnet ser det ut til at alt som heter drivlinje ligger bak ryggen på de to som nok får adgang inn gjennom dører med Lambo-type koreografi. Og slik som han tenker vil det sikkert bli to elmotorer, en for hvert bakhjul.
Og hvis 70-åringen mener alvor med den ikke akkurat diskrete hekkspoileren, kommer dette til å gå fort.