-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Mazda-salg på nett
Mazda går et skritt videre og lar deg skreddersy og bestille biler på Internett. Foreløpig kan du velge mellom to modeller.
Mazda er den første japanske bilprodusent som lanserer en Build-to-order (bygg-til-bestilling) system via Internett, sier direktør Mark Fields i Mazda Motor Corporation. Vi kaller de to spesialmodellen web-tuned@Roadster og web-tuned@S-Wagon.
Via den web-baserte bestillingen får kunder tilgang til gardiner med egenskaper, spesifikasjoner og priser. De kan avtale time for taksering av sin eksisterende bil og motta tilbud om finansiering. Etter å ha signert en kjøpekontrakt kan de holde seg oppdatert om produksjon og leveringstid for sin nye bil, og de kan foreta endringer i spesifikasjonene helt frem til bilen settes i produksjon. Mazda hevder at det automatiserte bestillingssystemet fører til lavere salgskostnader og dermed en lavere pris for forbrukeren som benytter systemet.
Via websiden kan forbrukerne skreddersy biler som ikke finnes utstilt hos forhandlerne. Det er 4160 forskjellige kombinasjoner på web-tuned@Roadster og 912 kombinasjoner på web-tuned@S-Wagon hvor du bestemmer deg for motor, gear, eksteriør- og interiør farger. I tillegg finnes Roadster i en spesiell Sunburst gul-farge som bare selges via nettet. I midten av februar vil også Sony implementere en tjeneste hvor du kan skreddersy ditt audiosystem til bilen.
Men, dessverre, systemet er foreløpig kun tilgjengelig for japanske brukere og gjelder ikke for biler til eksport. Spennende er det uansett at noen tør å ta skrittet fullt ut og benytte Internett til bestillinger. Men hvordan du skal klare å prute via nettet sier ikke Mazda noe om.
Bilde: Mazda Web-tune Factory
Bilde: Mazda Roadster i Sunburst gul
Bilde: Mazda S-Wagon
Av Terje Ringen – bilnorge.no