Pirelli Corso Venezia

Pirelli Corso Venezia

Pirelli Corso Venezia

Pirelli Corso Venezia

Pirelli Corso Venezia
Åpningsparty
Pirelli Corso Venezia
Åpningsparty
Pirelli Corso Venezia
Åpningsparty
Pirelli Corso Venezia

Pirelli Corso Venezia

Pirelli Corso Venezia
Åpningsparty
Pirelli Corso Venezia

Pirelli Corso Venezia
Åpningsparty
Pirelli Corso Venezia
Åpningsparty
Pirelli Corso Venezia

Pirelli Corso Venezia
Åpningsparty
Pirelli Corso Venezia

Pirelli Corso Venezia

Pirelli Corso Venezia
Åpningsparty

Pirelli: fra kalender til mote

Pirelli har endelig bestemt seg. Nå skal tyngdepunktet flyttes fra vakre kvinner på nydelige kalendere, til cutting edge mote og Sosial Shopping.

Publisert Sist oppdatert

I nesten 50 år har Pirelli markert seg som en av verdens ledende kalenderprodusenter.

Den første kom i 1964, og etter det har disse smakfulle trykksakene, med ganske efne damer som ikke har på seg neglelakk, og et eller et par tagliatellebånd, nydelig drapert. Eller kanskje de av en eller annen grunn har vært dekorert med årets dekkmønster.

Fortsatt kalender
Men nå sier Pirelli at de skal erobre andre bastioner. Ikke at de skal slutte med kalenderen – nei, 2012-utgaven er allerede klar. Lara Stone og Kate Moss er blant de Korsika-fotograferte og pikant nok var det en exkjæreste av Moss, Mario Sorrenti, som tok bildene.

Han ble ferdig akkurat noen dager før Moss giftet seg med Jamie Hince, og den kommende brudgommen var visstnok til stede under hele fotoseansen.

Men det var verken han eller bruden da Pirelli åpnet sin nye flagship-butikk i Milano for noen uker siden. For der var det Naomi Campbell som var stjernen. Hun drar ikke så lite kamera hun heller.

Pirelli har altså nå bestemt seg for å bli store på – hva skal vi kalle det – Milano-trender, som er litt mer livsstil enn bare butikkvarer.

P-Lungo
De sier riktignok at de skal utvikle P-Lungo varemerket, men det er ikke så mystisk som det høres ut. Det er bare det italienske navnet på den typiske Pirelli-Pe’en.

Det skal de da gjøre med en butikk som er mye mer enn bare en butikk – selv om den ligger omtrent der hvor Milanos mest trendy sjapper holder til. Helt på hjørnet av Via della Spiga og med Monte Napoleone rett nedfor, finner du ikke kulere handlemiljø i hele verden..

På hjørnet der, i Corso Venezia 1, har da Pirelli innredet til sammen 1500 kvadratmeter som blant annet inneholder en Miura og noe fine gamle motorsykler og en storskjermet F1-vegg, og med en mengde referanser til Pirellis fortid – det hele organisert slik at du nesten ikke merker at du kommer fra utsiden og går inn – gaten fortsetter inn i butikken.

Eksklusivt
Her kan kjøpe du håndsydde, myke skinnsko – de kan vrenges akkurat som sokkene dine. Du kan få en dekk-hatt fra Borsalino og et Cinturato bagasjesett fra Valextra.

Tattis-kunstneren Scott Campbell – han har blant annet David Bowie på samvittigheten – han hadde designet både et nytt Diablo-dekk for Ducati og en ny skinnjakke for Dainese.

(Hans timebetaling er 300 dollar, forteller hjemmesiden hans. Det er ingen hjemmeside som forteller noe om Naomi Campbells timepris.)

Den røde løperen var selvfølgelig svart og av gummi, og over inngangen hang dekk som så ut som de var pigget – men piggene var Leder, slik at det hele fikk preg av en Broadway-åpning.

Spennende innsats – etter å ha sett hvordan Caterpillar har greid å lage en hip merkevare av Cat, og etter å ha hørt litt om hva Harley Davidson tjener på elektriske tog og juletrepynt, skal jeg aldri mer foreslå for slike firmaer at de skal bli ved sin lest.

For det er helt åpenbart at det finnes grønnere gress på andre siden av mange gjerder.

Powered by Labrador CMS