-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
DS tar av
Den umiddelbare reaksjon er at nå har DS-folket røyka noe morsomt. Men ta en titt til. Dette kan faktisk være ramme alvor.
DS er altså i ferd med å bli et helt selvstendig eget merke. Til og med med nye kontrakter til forhandlerne, og et nytt – og mindre enn i dag – nettverk i Norge.
Så vet vi at Europa-modellene opp til nå har vært drøvtygde Citroëner og at den første, helt nye, ikke kommer før i 2018, og at de innen 2020 skal ha 20 forskjellige modeller i line-up’en.
Dessuten, har vi fått vite, skal Citroën dukke opp med en konseptbil i Genève, som skal gi oss det første hintet om merkets kommende designretning.
Reprise?
Ved første blikk på disse første bildene, trodde jeg nesten ikke mine egne øyne. En slags oppstrammet versjon av Citroëns Vision GT var første reaksjon.
Den neste var litt mer moderert, men ikke direkte begeistret den heller. Men så gjorde jeg det alle burde gjøre: trakk pusten dypt, skrudde hodet på nøytralt og tok en titt på profil-bildet.
Plutselig falt ting på plass. Den var masete nok både forfra og bakfra, men profil-linjene er velbalanserte og rolige når du trekker vekk alle distraksjonene.
Og når du så begynner å fjerne det overflødige fra resten av dette se-på-meg-karosseriet, begynner det plutselig å bli veldig spennende.
Bare en sånn ting som manglende bakrute! Se ikke bort fra at det kan bli en realitet i 2018, bare myndighetene får ut fingeren og tillater videoutsikt bakover. Det vil gi masse spennende muligheter for designerne.
Luksus
Gravør-arbeidet på innsiden, sammen med patinert skinn, er også noe som forteller at dette ikke akkurat er tysk på en måte, samtidig at det er åpenbart at dette staves l.u.x.u.s.
Jeg skal ikke gå mer inn på dette nå, for jeg får se den levende om fire dager, bare nevne at skapningen er utstyrt med alle de utvendige lys-signaturer som åpenbart er nødvendige nå, og at den er tiltenkt en ganske elektrisk drivlinje, på over 400 hk.
Den måler 472 bakover og 129 oppover. Og den veier solide 1,8 tonn – men den er åpenbart fullt kjørbar. Da hjelper det ikke at det er max bruk av karboner og lette materialer – utslippsfritt er ikke akkurat fjærlett.