-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Bærekraft i dekkproduksjon:
Risskall og resirkulerte plastflasker
Continental forsker stadig på nye måter for å gjøre dekkene mer klimavennlige, og konseptene havner etter hvert i serieproduksjon.
Et av de siste eksemplene er hvordan Continental resirkulerer gamle plastflasker og bruker gummien i dekkproduksjon. Gjennom sin ContiRe-Tex-teknologi har Continental og partnere lykkes med å produsere høykvalitets polyestergarn til dekk fra resirkulerte plastflasker.
Avhengig av dekkstørrelsen kan mellom ni og femten såkalte PET-flasker gjenbrukes per dekk. Denne teknologien brukte under et år fra konsept til serieproduksjon, noe som er bemerkelsesverdig med tanke på at bruken av nye råvarer alltid er en kompleks balansegang for ingeniørene og materialekspertene.
Det er kun når alle materialene er perfekt koordinert med hverandre at man kan dra nytte av trygge, energieffektive og holdbare høyytelsesdekk.
Seriedekk med Conti-Re.Tex-teknologi har vært tilgjengelig fra spesialiserte dekkforhandlere i Europa siden april 2022.
Med UltraContact NXT tilbyr Continental et dekk med en høy andel bærekraftige materialer. Dette inkluderer materialer fra risskall eller resirkulerte PET-flasker. Produksjonen av UltraContact NXT startet i juli 2023.
Med opptil 65 prosent fornybare og resirkulerte materialer, kombinerer seriedekket en høy andel bærekraftige materialer med maksimal sikkerhet og ytelse. Alle de 19 dekkstørrelsene fikk den høyeste EU-dekkmerkingen (“A”) i rullemotstand, bremsing under våte forhold og utvendig støy.
Conti CityPlus-teknologien øker den totale energieffektiviteten til et bildekk med opptil 10 prosent. Det betyr lavere CO2-utslipp for biler med forbrenningsmotor og større rekkevidde for elbiler. Dette oppnås ved å optimalisere dekkadferden i stopp-og-start-trafikk i indre by, noe som kan øke rekkevidden til personbiler med opptil tre prosent. For elbiler tilsvarer dette en besparelse på rundt 0,6 kWt per 100 kilometer.