-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS

Alternativ drivlinje
Toyota brenner hydrogen
Toyota sliter med sitt når det gjelder avkarbonisering av automobilene de lager. Noe av det siste de har vist oss er et motorsportprosjekt de nå har utviklet til gate-eksperimenter.
Toyotas hydrogeninteresse har aldri vært noen hemmelighet. Men jeg har hele tiden regnet med at de konsentrerte seg om brenselceller. Så viser det seg at de har hatt et japansk motorsport-prosjekt gående der de bruker hydrogen rett i stempelmotoren.
Den drivlinjen er nå presentert i en SUV under navnet Corolla Cross H2 Concept. Verken tanker eller drivlinje har tatt noe av den innvendige plassen, fremdeles plass til fem pluss bagasjen deres.
Aktiv sjef
Bilen bruker en tresylindret 1,6 liters motor med et høytrykks direkte-innsprøytnings-system.
I hele høst har slike biler deltatt i den nasjonale Super Taikyu endurance-serien. I hvert eneste løp har en av sjåførene deltatt som «Morizo». Det var sjefen selv, Akio Toyoda, med et pseudonym han bruker som racerfører.
Siden august har konseptbilen vist seg på europeiske gater og veier, og også deltatt i WRC-løpet i Ypres, Belgia.
Toyota sier de har greid å forbedre både hestekrefttallet og dreiemomentet slik at man nå ligger på nivå med vanlig bensindrift. Dessuten har de kuttet fylletiden fra fem til halvannet minutt for fulle tanker.
(saken fortsetter)
Kortere vei
Toyotas grunn til også å følge denne veien er at dette prinsippet gjør at man ikke behøver å gjøre seg avhengig av flere sjeldne metaller og jordarter som kreves av en moderne brenselcelle.
Dessuten er investeringene i utvikling og produksjon av stempelmotorer tatt for lenge siden, slik at det vil ta mye kortere tid å få dette systemet til markedet.
Toyota sier de er 40 prosent langs veien som kan føre til en kommersialisering av biler som denne.