-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser

Alternativ drivlinje
Toyota brenner hydrogen
Toyota sliter med sitt når det gjelder avkarbonisering av automobilene de lager. Noe av det siste de har vist oss er et motorsportprosjekt de nå har utviklet til gate-eksperimenter.
Toyotas hydrogeninteresse har aldri vært noen hemmelighet. Men jeg har hele tiden regnet med at de konsentrerte seg om brenselceller. Så viser det seg at de har hatt et japansk motorsport-prosjekt gående der de bruker hydrogen rett i stempelmotoren.
Den drivlinjen er nå presentert i en SUV under navnet Corolla Cross H2 Concept. Verken tanker eller drivlinje har tatt noe av den innvendige plassen, fremdeles plass til fem pluss bagasjen deres.
Aktiv sjef
Bilen bruker en tresylindret 1,6 liters motor med et høytrykks direkte-innsprøytnings-system.
I hele høst har slike biler deltatt i den nasjonale Super Taikyu endurance-serien. I hvert eneste løp har en av sjåførene deltatt som «Morizo». Det var sjefen selv, Akio Toyoda, med et pseudonym han bruker som racerfører.
Siden august har konseptbilen vist seg på europeiske gater og veier, og også deltatt i WRC-løpet i Ypres, Belgia.
Toyota sier de har greid å forbedre både hestekrefttallet og dreiemomentet slik at man nå ligger på nivå med vanlig bensindrift. Dessuten har de kuttet fylletiden fra fem til halvannet minutt for fulle tanker.
(saken fortsetter)
Kortere vei
Toyotas grunn til også å følge denne veien er at dette prinsippet gjør at man ikke behøver å gjøre seg avhengig av flere sjeldne metaller og jordarter som kreves av en moderne brenselcelle.
Dessuten er investeringene i utvikling og produksjon av stempelmotorer tatt for lenge siden, slik at det vil ta mye kortere tid å få dette systemet til markedet.
Toyota sier de er 40 prosent langs veien som kan føre til en kommersialisering av biler som denne.