-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Nå kommer Defender med plugg
Land Rover har i dag offentliggjort detaljer rundt den ladbare versjonen av Defender. Bilen kan leveres fra tidlig 2021.
Defender Plug-in Hybrid kombinerer en 2,0-liters bensinmotor med en kraftig elmotor på 105 kW. Det gir bilen en samlet effekt på 404 hestekrefter og et dreiememoment på 640 Newtonmeter.
Batteriet har en kapasitet på 19,2 kWt, men den elektriske rekkevidden er oppgitt til beskjedne 43 kilometer. Snittforbruket er 0,33 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 74 gram per kilometer.
PHEV-versjonen blir kun tilgjengelig som 110-modell (lang akselavstand), og leverer ifølge Land Rover en fin blanding av fremkommelighet og komfort.
Av ytelser oppgir Land Rover en akselerasjon til 100 km/t på 5,6 sekunder og en toppfart på 209 km/t.
Standard på alle Defender P400e-modeller er 20-tommers felger, elektronisk luftfjæring og ladeport. Modellen leveres med Type 3-ladekabel som standard, men en valgfri Type 2-kabel er også tilgjengelig. Med Type 3-ladekabel kan du lade bilen din til 80% på rundt to timer.
Spesifikt for PHEV-varianten er den regenerative bremsingen, som er en viktig komponent for å kunne oppnå en god helelektrisk kjøreopplevelse, og ønsket rekkevidde.
Bilen har ifølge produsenten de velkjente terrengegenskapene du forventer å finne i en Defender. Videre lover de at off-road funksjonene fungerer like godt i helelektrisk modus, og bilen har samme taueevne som de andre modellene, med opptil 3000 kg.
Prisene er foreløpig ikke fastlagt, men Defender P400e har forventet levering fra januar 2021.