-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ferrari med nye avsløringer
En leser tipset oss om spionbilder av den kommende 4-seters Ferrarien sist helg. Nå kan vi gi deg de første offisielle bildene av kreasjonen som skal debutere i Detroit i januar. Vi kan konstatere at Pininfarina har designet nok et kunstverk for Ferrari.
Både chassis og karosseri er i aluminium, bygget av Ferrari selv på det nye Scaglietti-anlegget. Resultat er 60% økning i vridningsstivhet sammenlignet med forgjengeren samtidig som vekten er redusert med 60kg. Det lette materialet sørger også for bedre kjøreegenskaper, mer komfort og økt kollisjonssikkerhet. 612 har aktive dempere og er som første Ferrari utstyrt med CST stabilitets- og traksjonskontroll.
Optimal vektfordeling
V12-eren på 5748ccm (rundet opp til 6 liter i navnet) er plassert bak framakselen mens gearboksen sitter sammen med differensialen bak for å gi best mulig vektfordeling (46/54 foran/bak) og lavt tyngdepunkt. Åpningen mellom sylinderrekkene er på 65°, og motoren yter 540hk ved 7.250 omdreininger med et maks dreiemoment på 60kgm ved 5250 o/min. Gearkassen har 6 trinn og kan leveres i manuell utførelse eller Ferraris spesielle F1A med hendler bak rattet.
Eksteriøret har lekre linjer i kjent Ferrari-stil med en elegant konveks-konkav bue som strekker seg fra forskjermen og over dørene. Ferrari lover enkel adkomst og maks komfort for de fire som kan oppholde seg i 612 Scaglietti. Innvendig lengde er økt med 139mm fra 456M samtidig som baksetepassasjeren loves mer luft over hodet. Bagasjerommet er på 240 liter og gir plass til 5 spesielle Ferrari-vesker eller to sett med golfkøller.
612 Scaglietti har en lengde på 4.902mm, er 1.957mm bred og rager 1.344mm i høyden. Vekten er på 1840kg og de fire som sørger for bakkekontakt er i dimensjon 245/45-18 i front og 285/40-19 bak. 0 til 100 skal gå unna på 4,2 sekunder og potensiell toppfart er 315 km/t. Prisen får vi neppe servert før nærmere Detroit-tider.