-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![Peugeot E-3008](https://image.bilnorge.no/4077229.webp?imageId=4077229&width=960&height=548&format=jpg)
Ny plattform gir økt rekkevidde
Peugeot E-3008: Nå er startprisen klar
Peugeots nye E-3008 skal koste fra 428.900 kroner og er på plass til våren.
Peugeot E-3008 er den første modellen som bruker Stellantis' helt nye plattform, STLA Medium. Plattformen tilbyr større biler, firehjulsdrift, høyere ytelser, bedre effektivitet, tilhengervekt og rekkevidde på opptil 700 kilometer.
Innstegsmodellen får en motor med 210 hestekrefter. Denne bilen får forhjulsdrift, et batteri med nettostørrelse på 73 kWt og en rekkevidde på opptil 525 kilometer.
Senere kommer også firehjulsdrift og 700 kilometer rekkevidde. Maks ladehastighet er 160 kW.
Smartlading er mulig, og gjør at bilen kan tilpasse ladingen for å redusere ladekostnader.
Det er også mulig med «vehicle to load» slik at elektrisk utstyr kan driftes av bilen. Effekten er 3 kW.
Sportslig og praktisk
Peugeot E-3008 har en lengde på 4,54 meter og er 9,5 cm lengre, 5,4 cm bredere og 2 cm høyere enn dagens 3008. E-3008 har også 5,5 centimeter lengre akselavstand. Bakkeklaringen er 19,8 centimeter.
Bagasjerommet har en kapasitet på 520 liter og tilhengervekten ligger mellom 1200 og 1350 kg avhengig av modell.
– E-3008 er den viktigste Peugeot-lanseringen i Norge på mange år, og vi er svært fornøyde med en startpris på 428.900 kroner. Med STLA-medium som basis er Peugeot godt i gang med neste generasjon elbiler, sier Rune Hensel, direktør for Peugeot hos Bertel O. Steen.
Leveringene av Peugeot E-3008 starter til våren, og du kan lese mer og se stort bildegalleri i vår forhåndsomtale.