-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Nio-sjefen: - Vi kjemper for å overleve
Elbilprodusenten Nio står nå i en kamp for å overleve. Det erkjente Nio-sjef William Li selv under en pressebrief forleden.
Selskapet står overfor en vanskelig økonomisk situasjon, som har nødvendiggjort radikale kostnadskutt.
Konkurransen er knalltøff og priskrigen raser fortsatt.
Dermed måtte det en betydelig prisreduksjon til når den helt nye nye ES8-modellen – tredje generasjon av det som i 2018 var merkets første modell – skulle lanseres.
Nye ES8 koster dermed over 140.000 kroner mindre enn den foregående modellen.
Kostnader kuttes også gjennom reforhandling av leverandøravtaler.
Målet er naturlig nok å styrke Nios konkurranseevne, men William Li medgir at han er bevisst på at eksisterende kunder risikerer å bli frustrert.
Budskapet er imidlertid at overlevelse prioriteres fremfor å unngå kortsiktig misnøye hos eksisterende Nio-eiere, da prisjusteringene anses som nødvendige for å opprettholde selskapets posisjon i markedet.
Effektiviseringsstrategien inkluderer bruk av felles plattformer som inkluderer 900-volts ladeteknologi og bakre elmotor, samt egenutviklede chips, som reduserer produksjonskostnadene «betydelig», ifølge Li.
Disse vil erstatte de kostbare Nvidia Orin X-brikkene.
Nio forsikrer at de også fortsetter å utvikle nye modeller, som den kommende premium-SUV-en ES9, for å sikre fremtidig vekst.