-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter

Fra plug-in til ren elbil
Karma lanserer elektrisk GT
De overtok restene etter Fiskers konkurs, og nå har California-baserte Karma Automotive presentert en ny elektrisk Grand Tourer.
Fisker Karma var en bil som fikk begrenset levetid, men den fikk nytt liv da Karma Automotive overtok konkursboet i 2013 – riktignok uten at de fikk med Fisker-navnet på kjøpet.
Merkenavnet har Henrik Fisker blåst nytt liv i, og i dag ruller 279 nye Fisker Ocean på norske skilter. Samtidig kom den den opprinnelige Karma-modellen, nå med tilnavnet Revero GT, i oppdatert versjon i 2020.
Har ligget i kortene
Det har lenge versert rykter om en elbil fra Karma, og sist helg ble den vist som Karma Kaveya Concept i Las Vegas.
Navnet er utledet fra et ord som på sanskrit betyr «poesi», og bilen er en Grand Tourer som skal i produksjon fra fjerde kvartal 2025.
Den er basert på en ny plattform og har en batteripakke på 120 kWt som skal holde til en rekkevidde på over 400 kilometer – noe som høres svært beskjedent ut i forhold til batterikapasiteten.
Bak- eller firehjulsdrift
Bilen kan spesifiseres med bakhjuls- eller firehjulsdrift med henholdsvis 540 og 1180 hestekrefter. Den bakhjulsdrevne er fremst i køen mens firehjulstrekkeren skal følge mot slutten av 2026.
Karma antyder akselerasjon til hundre på rundt tre sekunder, toppfart på 290 km/t og en vekt på rundt 2400 kg. Pris er foreløpig ikke nevnt. Det er heller ikke produksjonssted, men Karma eier en fabrikk i Moreno Valley i California, så det er sannsynlig at den skal bygges der.
Karma er en USA-basert startup som eies av en stor kinesisk dele-produsent, Wanxian. Selskapet ledes av Marques McCammon og designsjef er Michelle Christensen som var ansvarlig for andre generasjon Acura NSX.
Ved lanseringen av Kaveya annonserte Karma også en ny plug-in hybrid sedan med betegnelse Gyesera som skal bygges i begrenset opplag basert på Revero. Denne skal leveres i et begrenset opplag fra siste kvartal 2024.