-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Lifestyle for massene
Fisker viser mer av sitt neste prosjekt
Noen tusen nordmenn har bestilt Fiskers store SUV, Ocean. Nå forteller han litt mer om sitt neste prosjekt, Pear.
Den kompakte crossoveren skal på markedet i 2024, og Fisker har lovet at vi skal få se den i løpet av inneværende år. Med en antydet startpris på 29.900 dollar er dette en modell som skal appellere til massene.
Pear er betegnelsen som brukes på prosjektet – et akronym for «Personal Electric Automotive Revolution». Fisker er ikke kjent for beskjedenhet når han omtaler sine planer.
Holder fremdriftsplanen
Da han nylig presenterte resultatene for fjoråret fortalte han han fremdriften for Pear går som planlagt og at en kjørbar prototyp var klar i desember.
Ifølge selskapet hadde de 5600 reservasjoner på nykommeren ved utgangen av februar, og de forventer at toppmodellen av Pear får en rekkevidde på «godt over 300 miles» (483 km). De nevnte også at bilen får en revolusjonerende arkitektur med betydelig færre komponenter enn vanlig.
Mellomstor
Selskapet viste også nye skisser av bilen som får en lengde på 450 cm og dermed blir litt kortere enn populære modeller som VW ID.4 (458 cm) og Hyundai Ioniq 5 (463 cm), men på nivå med BMW iX1 (450 cm) og litt lengre enn Mercedes EQA (446 cm) og Volvo XC40 (444 cm).
Blant designelementer viser skissene at Pear får en sammenhengende lysstripe rundt bakvinduet og solceller på taket. Fronten har mye til felles med storebror Ocean.
Mens Ocean bygges av Magna Steyr i Østerrike er produksjonen av Pear overlatt til Foxconn, det taiwanske selskapet som er mest kjent for produksjon av Apples iPhones. Bilen skal bygges ved en tidligere GM-fabrikk i Ohio som Foxconn har overtatt fra Lordstown Motors.