-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Lifestyle for massene
Fisker viser mer av sitt neste prosjekt
Noen tusen nordmenn har bestilt Fiskers store SUV, Ocean. Nå forteller han litt mer om sitt neste prosjekt, Pear.
Den kompakte crossoveren skal på markedet i 2024, og Fisker har lovet at vi skal få se den i løpet av inneværende år. Med en antydet startpris på 29.900 dollar er dette en modell som skal appellere til massene.
Pear er betegnelsen som brukes på prosjektet – et akronym for «Personal Electric Automotive Revolution». Fisker er ikke kjent for beskjedenhet når han omtaler sine planer.
Holder fremdriftsplanen
Da han nylig presenterte resultatene for fjoråret fortalte han han fremdriften for Pear går som planlagt og at en kjørbar prototyp var klar i desember.
Ifølge selskapet hadde de 5600 reservasjoner på nykommeren ved utgangen av februar, og de forventer at toppmodellen av Pear får en rekkevidde på «godt over 300 miles» (483 km). De nevnte også at bilen får en revolusjonerende arkitektur med betydelig færre komponenter enn vanlig.
Mellomstor
Selskapet viste også nye skisser av bilen som får en lengde på 450 cm og dermed blir litt kortere enn populære modeller som VW ID.4 (458 cm) og Hyundai Ioniq 5 (463 cm), men på nivå med BMW iX1 (450 cm) og litt lengre enn Mercedes EQA (446 cm) og Volvo XC40 (444 cm).
Blant designelementer viser skissene at Pear får en sammenhengende lysstripe rundt bakvinduet og solceller på taket. Fronten har mye til felles med storebror Ocean.
Mens Ocean bygges av Magna Steyr i Østerrike er produksjonen av Pear overlatt til Foxconn, det taiwanske selskapet som er mest kjent for produksjon av Apples iPhones. Bilen skal bygges ved en tidligere GM-fabrikk i Ohio som Foxconn har overtatt fra Lordstown Motors.