-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Kuga er priset og klar
Vi har møtt Ford Kuga på flere messer gjennom det siste året, men modellen som står i Genève er for første gang en ferdig produksjonsutgave.
Luksusproblem
I slutten av mai kommer Kuga til landet, og Ford Motor Norge frykter den vil gi dem et stort problem – å forsyne markedet med nok biler.
Les også: Kuga, nesten klar
En norsk kvote på 1000 biler regner importøren som alt for beskjedent, og de trykker nå hardt på Ford Europa for å skaffe flere biler.
- Med de tilbakemeldinger vi har fått på bilen, er det ingen tvil om at vi kommer til å selge alle vi får tak i, sier informasjonssjef Anne Sønsteby.
Det er for øvrig god stemning hos Ford om dagen. Etter februar er Mondeo Norges mest solgte bilmodell, og på registreringsstatistikken fra OFV innehar Ford en tredjeplass bak Toyota og Volkswagen.
En motor, to nivåer
Kuga kommer i første omgang med en 2,0 TDCi-motor med 136 hk og et dreiemoment på 320 Nm ved 2000 omdreininger.
6-trinns manuell gearkasse er standard og foreløpig eneste alternativ. Bilen skal tilbys i utstyrnivåene Trend og Titanium, og prisene er som følger:
Trend – kr 367.900
Titanium – kr 387.900
Tøffe konkurrenter
Selv anser Ford at VW Tiguan og Toyota RAV4 blir de argeste konkurrentene, og har følgende kommentar med hensyn til prising:
- Våre prisanalyser viser at Kuga ligger på nivå med Tiguan (innstegspris på kr 368.000, red. anm) og om lag 5.000 kroner over RAV4. Men i forhold til RAV4 tar Kuga dette igjen på utstyr, hevder Sønsteby.
Kugas fysiske mål er 444 x 184 x 171 cm over en akselavstand på 269 cm. Den er dermed ganske lik Tiguan og vesentlig lenger enn RAV4. Med en egenvekt på 1613 kg inkludert fører, har Kuga en lastekapasitet på 517 kg.
Du skal få mer informasjon når vi har prøvekjørt bilen om noen uker.