-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Oppfrisket Evoque
Fire år etter debuten viser Land Rover nå frem en oppdatert Range Rover Evoque.
Design er utvilsomt en av Evoques aller sterkeste sider og en viktig grunn til at den har blitt Land Rovers raskest selgende modell. Siden introduksjonen i 2011 er det produsert 400.000 biler, og det toppet seg med 125.000 biler i 2014.
I Norge ble det ifølge OFV registrert 247 nye Evoque i 2014, noe som gjorde den til merkets bestselger, knepent foran Range Rover Sport med 244 eksemplarer.
Oppdaterte motorer, ny kosmetikk og nytt tilleggsutstyr er bant endringene på modellen som skal vises i Genève neste uke.
Økt sikkerhet og komfort
Bilen har endelig fått autonom nødbremsing (city break) som skal forhindre kollisjoner i hastigheter under 50 km/t og redusere skadeomfanget i hastigheter inntil 80 km/t. Det burde være en selvfølge for biler i dette segmentet i 2015.
Interiøret har fått nye seter og dørforinger samt nytt infotainment-system med 8-tommers berøringsskjerm. Blant nyhetene på utstyrsfronten er adaptive LED hovedlykter.
Ingenium heter den moderne dieselmotoren Jaguar Land Rover har utviklet. Den firesylindrede dieselmotoren er 20-30 kg lettere enn forgjengeren og leveres i to effektgrader – med 150 eller 180 hestekrefter.
Førstnevnte har et snittforbruk på 0,42 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 109 gram per kilometer. Dermed er den 18 % mer effektiv enn forgjengeren med tilsvarende effekt.
For 180-hesteren oppgir Land Rover et forbruk på 0,48 l/mil og CO2-utslipp på 125 g/km.
Mange valgmuligheter
Det tilbys og en 240-hesters bensinmotor som gir Evoque en aks-tid på 7,6 sekunder og en toppfart på 0,78 liter på mila.
Range Rover Evoque skal tilbys i fem utstyrsnivå, og du kan i tillegg velge mellom 16 utstyrspakker. Det er med andre ord gode muligheter for å få svidd av noen hundre tusen på toppen av selve bilprisen.
Importøren lover at prisene på nye Evoque blir omtrent på nivå med dagen modeller.
Priser og data for Range Rover Evoque (dagens modell)