-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kia fornyer Sorento
Når Kia på den kommende Genève-utstillingen drar lakenet av en ny Sorento er det særlig ett moment som kan påvirke salget i Norge.
Oppdatert med første offisielle bilder 17/2/20
– Kia Sorento er bilen for dem det er viktig for å snobbe ned, men som samtidig ønsker seg en stor, rommelig, solid, komfortabel og svært godt utstyrt SUV, skrev kollega Skar da han prøvekjørte andre generasjon Sorento for fem år siden.
Han snakket også med en optimistisk importsjef som mente det ville være mulig å selge 50 til 100 slike biler i Norge i året – vesentlig flere om den ble godkjent som varebil.
Slik har det ikke gått – i perioden 2018-2019 ble det ifølge OFV registrert til sammen 16 Sorento personbiler og 38 varebiler på norske skilter.
Våre spionfotografer kom for en tid siden over en slik modell under testing på Nordsløyfa.
Kia omtaler modellen som skal debutere i Genève neste måned som «all new.
Når de videre forteller at den er første modell ut på Kias nye SUV-plattform og fjerde generasjon Sorento får vi tro det dreier seg om en helt ny modell og ikke en såkalt facelift.
Det betyr i så fall at forgjengeren får en uvanlig kort livssyklus, men slikt skjer innimellom.
I europeisk målestokk er Sorento en relativt stor SUV med plass til inntil syv personer, eller fem pluss masse bagasje.
Og i Norge har den som nevnt vært godkjent som varebil slik at den som klarer seg med to seter og aksepterer å kjøre på grønne skilter kan spare rundt 200.000 kroner i avgifter.
Kia røper at Sorento får hybrid drivlinje, uten å gå i detaljer. Vi har imidlertid sikre kilder på at den kommer både som «selvladende» hybrid og som ladbar hybrid med god elektrisk rekkevidde mot slutten av året.
De lover også moderne elektroniske hjelpemidler for god komfort og høy grad av sikkerhet.
Det er bare å glede seg til debuten i Genève om en måned.