-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kompakt elbil fra Renault
Renault viser foreløpig siste tilskudd i sin elbil-familie når Genève-utstillingen åpner neste uke. Det er foreløpig ikke tatt stilling til om den tas til Norge gjennom offisielle kanaler.
Bilen har det meste til felles med Smart ForFour som nylig ble presentert i en oppfrisket versjon. Ikke akkurat noen volumselger i Norge.
Det er heller ikke Renault Twingo, men andre markeder er langt større konsumenter av småbiler enn vi er. Man skal ikke lenger enn til Danmark for å oppleve forskjellen.
Gjennom tre generasjoner – siden debuten i 1992 – er det solgt neste fire millioner Twingoer i 25 land. Den har ifølge Renault vært bestselger i det franske A-segmentet i årevis, og blant de fire mest solgte minibiler i Europa.
I takt med tiden lanseres Twingo nå for første gang som elbil. De siste årene har Smart-modellene kun vært solgt som elbiler i Norge, og nå følger resten av verden etter. Så da var nok tiden moden også for Renault til å satse elektrisk i minibil-segmentet.
Renault har greid å plassere en batteripakke med mer effekt enn den Smart har benyttet. En kapasitet på 22 kWt skal ifølge Renault gi en rekkevidde på 250 kilometer etter «WLTP city»-syklus, og 180 km ved blandet kjøring.
Med hurtigladere på 22 kW skal det være mulig å «fylle» på strøm nok for cirka 80 kilometer i løpet av en halv time.
Norske Renault-forhandlere har stor suksess med Zoe som nettopp er kommet i oppdatert utgave, men importøren har foreløpig ikke tatt stilling til om også Twingo Z.E. skal inn i programmet.
Pris er definitivt en viktig faktor her – bilen kan nok ikke koste mer enn 150.000 kroner med så begrenset rekkevidde i forholdene til f.eks. trillingene fra Volkswagen-gruppen.