-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her kommer neste generasjon Soul
Kia er i ferd med å utvikle en ny Soul. Den kan få en detalj som mange nordmenn elsker.
Når man studerer nybilstatistikken fra OFV ser det ut som salget av Kia Soul er meget begrenset, men likevel er det en bil man ofte møte på veien.
Så hva er årsaken? Jo, mens det de siste fire årene er registrert 3301 nye Kia Soul gjennom offisielle kanaler, har det i samme periode kommet 7523 biler som bruktimport.
Det er altså registrert 10.824 Soul på norske skilter siden 2014, noe som gjør den til en av Norges aller mest populære elbiler.
Kia-importøren er neppe spesielt imponert over de begrensede leveransene de har fått, så de har selv vært delaktige i år skaffe dagsgamle biler fra utlandet.
Neste generasjon Soul, som her er knipset under testing i kulda, skal bygges på en helt ny plattform, og vi kan føle oss trygge på at den får vesentlig lengre rekkevidde enn dagens modell.
Men den kan også bli tilgjengelig med firehjulsdrift. For tre år siden viste nemlig Kia onseptbilen Trailster, og den hadde elektrisk drift på bakhjulene – riktig nok i kombinasjon med en turbo bensinmotor som hovedmotor på forakselen.
Kia fikk meget positiv respons på Trailster, så se ikke bort fra at de vil tilby Soul i to varianter når den nye modellen kommer på markedet i 2019 – en standard utgave med lengre rekkevidde enn dagens elbil, og en litt høyere og tøffere ladbar hybrid med firehjulsdrift.
En slik modell ville raskt finne sin tilhengerskare i elbil-fokuserte Norge.