-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Her kommer neste generasjon Soul
Kia er i ferd med å utvikle en ny Soul. Den kan få en detalj som mange nordmenn elsker.
Når man studerer nybilstatistikken fra OFV ser det ut som salget av Kia Soul er meget begrenset, men likevel er det en bil man ofte møte på veien.
Så hva er årsaken? Jo, mens det de siste fire årene er registrert 3301 nye Kia Soul gjennom offisielle kanaler, har det i samme periode kommet 7523 biler som bruktimport.
Det er altså registrert 10.824 Soul på norske skilter siden 2014, noe som gjør den til en av Norges aller mest populære elbiler.
Kia-importøren er neppe spesielt imponert over de begrensede leveransene de har fått, så de har selv vært delaktige i år skaffe dagsgamle biler fra utlandet.
Neste generasjon Soul, som her er knipset under testing i kulda, skal bygges på en helt ny plattform, og vi kan føle oss trygge på at den får vesentlig lengre rekkevidde enn dagens modell.
Men den kan også bli tilgjengelig med firehjulsdrift. For tre år siden viste nemlig Kia onseptbilen Trailster, og den hadde elektrisk drift på bakhjulene – riktig nok i kombinasjon med en turbo bensinmotor som hovedmotor på forakselen.
Kia fikk meget positiv respons på Trailster, så se ikke bort fra at de vil tilby Soul i to varianter når den nye modellen kommer på markedet i 2019 – en standard utgave med lengre rekkevidde enn dagens elbil, og en litt høyere og tøffere ladbar hybrid med firehjulsdrift.
En slik modell ville raskt finne sin tilhengerskare i elbil-fokuserte Norge.