Range Rover Evoque Cabriolet

Range Rover Evoque Cabriolet

Range Rover Evoque Cabriolet

Range Rover Evoque Cabriolet

Range Rover Evoque Cabriolet

Range Rover Evoque Cabriolet i ståltråd

Range Rover Evoque Cabriolet i ståltråd

Range Rover Evoque Cabriolet i ståltråd

Range Rover Evoque Cabriolet i ståltråd

Range Rover Evoque Cabriolet i ståltråd

Range Rover Evoque Cabriolet i ståltråd

Range Rover Evoque Cabriolet i ståltråd

Range Rover Evoque Cabriolet i ståltråd

Range Rover Evoque Cabriolet i ståltråd

Range Rover Evoque Cabriolet i ståltråd

Range Rover Evoque Cabriolet i ståltråd

Range Rover Evoque Cabriolet i ståltråd

Range Rover Evoque Cabriolet i ståltråd

Uten tak og søla spruter

Land Rover har lekket noen biler av den åpne Evoque, men de har vært ganske snille. Nå får vi heldigvis eksempler på at de fremdeles tenker villmark, på tross av manglende tak.

Publisert Sist oppdatert

Vi har sett biler av Evoque Cabriolet fra ganske urbane, sågar über-urbane, miljøer tidligere – ikke veldig spennende.

Sist helg sto for eksempel fullsize kopier laget av ståltråd utstilt på eksklusive London-adresser, som utenfor Harods.

Da bilen ble testet på Nordsløyfa i mars, var våre samarbeidspartnere på plass – noe du kan se beviset for her.

Og når de nå kjører debutanten gjennom den faste gjørme-løypa de har hjemme på testområdet, begynner det å virke som de mener alvor.

Det betyr kanskje også at det blir mulig å få interiøret såpass lite fancy at det tåler regn og søle uten at sporene etter det kommer til å vare evig?

For det er jo fremdeles klart at Land Rover produkter, selv om de heter Evoque, skal ha terrengegenskaper over middels. Og da er jo halve vitsen, når man endelig kommer med en cabriolet, at egenskapene kan nytes uten tak.

Bilen skal debutere i Loas Angeles i november, og da er den jo på hjemmebane. For det eneste som er i nærheten av konkurrent, er jo den toppløse Wrangler. Men jeg sier bare «i nærheten» - når det kommer til komfort, lux og prestisje-faktoren er den jo ikke i nærheten.

Og kanskje ikke mer brukbar når det kommer til skarpen, heller.

Powered by Labrador CMS