-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Langt fra sunn fornuft
I disse dager lanserer Renault sin nye gateracer på hjemmemarkedet, Clio Renault Sport V6. For å få plass til den midtstilte motoren er baksetene fjernet.

Clio Renault Sport V6 har som navnet tilsier V6-motor. Den har et volum på 3 liter, er utstyrt med 24 ventiler og yter 230 hk. Nok til å flytte bilen fra 0 til 100 km/t på 6,3 sekunder. Motoren er midtstilt og spesialbilen har derfor bare to seter. I Frankrike får sportsbilen en pris på 240.000 franc. Til Norge kommer den først neste sommer, og vil da koste drøyt en halv million.
Klarer du deg med litt mindre krefter og har tid til å vente et sekund lenger med å nå 100 km/t er Renault Clio Sport 2,0 16V et godt alternativ. Den er snart klar for det norske markedet og får en prislapp på rundt 300.000 kroner. Bilen yter 169hk og blir en spennende og velutstyrt utfordrer til de kompakte GTi-modllene som allerede finnes på markedet.
BILDER:
Stort bilde forfra
Stort bilde bakfra
Stort bilde fra siden
Stort bilde av eksosrør
Stort bilde av motor
Stort bilde av interiør
Stort bilde av Clio Trophy
LES OGSÅ:
Renault Clio Trophy: Den fødte racer
Av Terje Ringen – Bilnorge.no