-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Langt fra sunn fornuft
I disse dager lanserer Renault sin nye gateracer på hjemmemarkedet, Clio Renault Sport V6. For å få plass til den midtstilte motoren er baksetene fjernet.

Clio Renault Sport V6 har som navnet tilsier V6-motor. Den har et volum på 3 liter, er utstyrt med 24 ventiler og yter 230 hk. Nok til å flytte bilen fra 0 til 100 km/t på 6,3 sekunder. Motoren er midtstilt og spesialbilen har derfor bare to seter. I Frankrike får sportsbilen en pris på 240.000 franc. Til Norge kommer den først neste sommer, og vil da koste drøyt en halv million.
Klarer du deg med litt mindre krefter og har tid til å vente et sekund lenger med å nå 100 km/t er Renault Clio Sport 2,0 16V et godt alternativ. Den er snart klar for det norske markedet og får en prislapp på rundt 300.000 kroner. Bilen yter 169hk og blir en spennende og velutstyrt utfordrer til de kompakte GTi-modllene som allerede finnes på markedet.
BILDER:
Stort bilde forfra
Stort bilde bakfra
Stort bilde fra siden
Stort bilde av eksosrør
Stort bilde av motor
Stort bilde av interiør
Stort bilde av Clio Trophy
LES OGSÅ:
Renault Clio Trophy: Den fødte racer
Av Terje Ringen – Bilnorge.no