-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nissans globale blad
Nissan har i dag offentliggjort et tredje produksjonssted for elbilen Leaf. Salget starter forsiktig mot slutten av 2010.
Dette er bilen som skal gjøre Renault/Nissan-alliansen til bestinger på miljøfronten. Leaf er en ren elbil, en femseters kombikupe som skal dekke det daglige bilbehovet i urbane strøk.
LES FLERE DETALJER I: Sikter mot null utslipp
Riktignok er rekkevidden fortsatt begrenset til ca 160 kilometer, og den trenger natten over for å bli ladet fra et vanlig strømnett. Men det fins en hurtiglader som gjør jobben på en halvtime, og utviklingen på batterifronten står ikke stille.
Det har vært klart at produksjonen av Leaf starter i Japan mot slutten av 2010 og i USA fra 2012. I dag er det også gjort kjent at den britiske Nissan-fabrikken i Sunderland igangsetter produksjon av Leaf i 2013.
Neste måned starter også byggingen av en avansert fabrikk for Li-ion batterier ved Sunderland. Denne får en kapasitet på 60.000 batterier i året fra 2012.
I 2013 skal etter planen de første Leaf rulle av samlebåndet, men allerede i slutten av 2010 starter salget av elbilen i Japan, USA samt utvalgte markeder i Europa.
Fabrikken i Sunderland får en kapasitet på 50.000 Leaf i året, og den skal lages på samme samlebånd som den kommende Juke. Totalt har da Renault/Nissan-alliansen kapasitet til å produsere en halv million elbiler i året!
Enten har Carlos Ghosn, Renault/Nissan-toppen, sett noe i krystallkula som ingen konkurrenter har sett. Eller så tar han enorme sjanser som kan sette hele fremtiden til alliansen på spill.
Den som lever får se…