-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Oslo Motor Show 2022
Bilene som vi husker
Mange av disse bilene har vi glemt, men husker dem godt når vi ser dem igjen. Derfor presenterer Oslo Motor Show bruksveteranene i klassisk-avdelingen enda tydeligere i år.
Bruksveteranene løftes fram på årets OMS-show. Med 52 biler, 40 i hall A og 14 biler i hall B, er antallet litt færre enn i fjor, men bredden i bilprogrammet øker og bilene presenteres i grupper hvor de passer godt sammen så hver enkelt av dem trer tydeligere fram.
Bilene er i hovedsak hentet fra de tre tiårene 1970 til år 2000. De spenner over alt fra bruksluksusbilen Toyota Crown pickup, via sportsbiler og familiebiler det rullet mange av på veiene, til en ekte Volvo 240 industriambulanse i utrykningstilstand, og som knapt er brukbar til noe praktisk, ifølge eieren.
Når så du sist en Opel Admiral, eller en Volvo 164 direktørbil, og hvor mange Morris Marina hadde ikke rustet opp før noen bestemte seg for å ta vare på de få som er tilbake?
Første generasjon Opel Manta står i historien på samme måte som siste generasjon Ford Granada gjør det. Selvfølgelig finner du disse to i strålende stand på OMS.
Fra Kongsberg har OMS hentet inn en av få gjenlevende VW Audi 50, registret på kvinnedagen i 1976 og kun oppført med en eier før Kai Ronny Nilsen fikk kjøpt den mot å love den gamle eieren å ta godt vare på bilen. Hos Kai Ronny gjenoppstår alt som er mulig å få bil ut av. Flere av dere husker nok hans K70 på fjorårets show, det er ikke mange igjen av dem heller.
Alle bilene i klassisk-avdelingen bærer med seg en omfattende historie. For noen eiere er alt kjent, for andre ikke. Kai Rydberg kjenner hver kilometer hans Fiat 1500 har rullet. Nettopp dokumentasjonen som fulgte bilen var den utløsende faktoren for kjøpet.
Og takket være at Dag Rune Bergheim jaktet på solskjerm til en Volvo lastebil, kom han over en Opel Admiral, og tok den like godt med seg hjem. Etter noen år ble bilen solgt, men eieren angret så at han kjøpte den tilbake.
Det samme skjedde for Leif Moen med hangup på Triumph og Jaguar.
– I 1981 ble jeg eier av min første Triumph, og det var en helt maken GT6. Bilen ble solgt i 1988, men jeg glemte aldri GT6 så jeg ble glad da jeg 40 år senere fikk tak i maken bil, sier Moen.
54 biler med unik historie. Du finner dem i hall A og hall B hvor klubbmiljøet også vil være rikt representert.