-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Oslo Motor Show 2022
Bilene som vi husker
Mange av disse bilene har vi glemt, men husker dem godt når vi ser dem igjen. Derfor presenterer Oslo Motor Show bruksveteranene i klassisk-avdelingen enda tydeligere i år.
Bruksveteranene løftes fram på årets OMS-show. Med 52 biler, 40 i hall A og 14 biler i hall B, er antallet litt færre enn i fjor, men bredden i bilprogrammet øker og bilene presenteres i grupper hvor de passer godt sammen så hver enkelt av dem trer tydeligere fram.
Bilene er i hovedsak hentet fra de tre tiårene 1970 til år 2000. De spenner over alt fra bruksluksusbilen Toyota Crown pickup, via sportsbiler og familiebiler det rullet mange av på veiene, til en ekte Volvo 240 industriambulanse i utrykningstilstand, og som knapt er brukbar til noe praktisk, ifølge eieren.
Når så du sist en Opel Admiral, eller en Volvo 164 direktørbil, og hvor mange Morris Marina hadde ikke rustet opp før noen bestemte seg for å ta vare på de få som er tilbake?
Første generasjon Opel Manta står i historien på samme måte som siste generasjon Ford Granada gjør det. Selvfølgelig finner du disse to i strålende stand på OMS.
Fra Kongsberg har OMS hentet inn en av få gjenlevende VW Audi 50, registret på kvinnedagen i 1976 og kun oppført med en eier før Kai Ronny Nilsen fikk kjøpt den mot å love den gamle eieren å ta godt vare på bilen. Hos Kai Ronny gjenoppstår alt som er mulig å få bil ut av. Flere av dere husker nok hans K70 på fjorårets show, det er ikke mange igjen av dem heller.
Alle bilene i klassisk-avdelingen bærer med seg en omfattende historie. For noen eiere er alt kjent, for andre ikke. Kai Rydberg kjenner hver kilometer hans Fiat 1500 har rullet. Nettopp dokumentasjonen som fulgte bilen var den utløsende faktoren for kjøpet.
Og takket være at Dag Rune Bergheim jaktet på solskjerm til en Volvo lastebil, kom han over en Opel Admiral, og tok den like godt med seg hjem. Etter noen år ble bilen solgt, men eieren angret så at han kjøpte den tilbake.
Det samme skjedde for Leif Moen med hangup på Triumph og Jaguar.
– I 1981 ble jeg eier av min første Triumph, og det var en helt maken GT6. Bilen ble solgt i 1988, men jeg glemte aldri GT6 så jeg ble glad da jeg 40 år senere fikk tak i maken bil, sier Moen.
54 biler med unik historie. Du finner dem i hall A og hall B hvor klubbmiljøet også vil være rikt representert.