-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Voldsom Volvo
Til hverdag og fest er et temmelig utslitt begrep. Men det passer likevel utmerket på verstingen blant Volvos V50-modeller.

Først publisert i BIL 11 - 2005.
Her er det kraft og kjøreegenskaper nok til en tur rundt på racerbanen. Men likevel tilstrekkelig komfort til en behagelig søndagstur på landeveien. Og prisen gjør at bilen er et godt alternativ til Audi og BMW.
At chassiset på V50 er kompetent for langt mer enn de 125 hestekreftene i volummodellen visste vi for så vidt allerede. Og her er beviset. T5 med firehjulstrekk leverer 220 hestekrefter. Og enda bør det være tilstrekkelig potensiale for å toppe laget med en R-versjon.
Vårt eksemplar var utstyrt med automatgear. Det kan riktignok styres manuelt, men noe sier meg at det forsvinner temmelig mye krefter på vei ned i drivhjulene sammenlignet med en manuelt gearet bil. Når det er sagt oppfører den ferdigrørte gearkassen seg rimelig veloppdragent og lar seg fint overstyre ved litt aktiv kjøring.
Bilen trekker for det meste på framhjulene inntil det er behov for å hjelpe til med bakstussen. Da slår driften på bakakslingen lynkjapt inn. V50 er både lettkjørt og veloppdragen med et antiskrens-system som godtar mye moro før det bestemmer seg for å justere kursen.
Men hva er det med Volvo og bensinforbruk? Bilen er like tørst som enhver annen svenske en mittsommarafton. Det er nesten umulig å komme under literen på langkjøring selv om Volvo-folket selv oppgir 1,02 ved blandet kjøring.
VOLVO V50 T5 AWD aut.:
Pris: kr. 551 850,-
Motor: 5-sylindret med turbolader. 2521 ccm. 162 kW (220 hk) v/5000 o/min. 320 Nm v/1500-4800 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 451 x 177 x142 cm. Akselavstand: 264 cm. Egenvekt m/fører: 1645 kg. Tillatt totalvekt: 2020 kg.
Dekk: 205/55 R16.
Bagasjerom: 417 liter (VDA).
Tankvolum: 58 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 7,6 sek.
Toppfart: 225 km/t
Forbruk blandet kjøring: 1,02 l/mil
CO2-utslipp: 243 g/km