-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Superbil på fransk hydrogen
Dette er en av attraksjonene bilutstillingen i Paris viser oss allerede nå for å friste til et besøk (åpner 17. oktober). En berline med gode spesifikasjoner som får strøm fra brenselcellene om bord. 1000 km rekkevidde på tre minutter fylling er en skikkelig attraksjon.
Det påstås at bilen allerede har rullet sine første kilometer på den tradisjonsrike Linas-Montlhery-banen, selv om den ikke er ment for produksjon før i 2025.
Men det er kanskje lurt å ha noe å vise frem, for folkene bak Hydrogen Motive Company er åpenbart klare til å ta imot de første bestillingene nå. 1000 biler skal ligge i den første serien – alle blir nummerert, og du kan sette deg på listen ved å bidra med refunderbare 410 euro.
Den summer er ikke tilfeldig valgt. Bølgelengden til hydrogen-spektret, blir jeg omhyggelig forklart uten å skjønne en meter, er 410 nm.
Ansvarlig for design er heter Felix Godard – han har tidligere vært hos Tesla. Men det er ikke stort vi kan se av arbeidet hans foreløpig. Ikke nok til å antyde om jeg applauderer eller om det er for mye såpestykke.
Det lille vi er fortalt om spesifikasjonene er at motoren er på rundt 500 hk og at det skal kunne gi en toppfart på 230 km/t. Mer interessant er det når de snakker om en rekkevidde på 1000 km, og at det vil ta ca. 3 minutter å fylle trykktankene.
Men vi vet også litt mer om 2025. Det er da hydrogen-drevne Hyperbiler skal delta i Le Mans.
Ikke dumt å lansere en forbruks-hydrogenbil samtidig.
Ved løpet sist helg lagde arrangøren mye styr rundt H24 – deres hydrogen-alibi. I tillegg til å delta i den offisielle treningen kjørte den er æresrunde foran hele feltet før start.