-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Suzuki Swift
Populær småbil i ny innpakning
Den norske Suzuki-importøren har ombestemt seg og satser videre på småbilen Swift.
Da jeg spurte importøren om nye Swift i forbindelse med lanseringskalenderen før jul, var svaret at den ikke var aktuell for Norge siden den kun skulle leveres med manuelt gir i kombinasjon med firehjulsdrift som er «inkludert på alle Suzuki-modeller i Norge».
Men nå har de tydeligvis ombestemt seg, og i disse dager kan du se en ny generasjon Swift hos din nærmeste Suzuki-forhandler. Utleveringene starter i september.
Første Swift ble lansert i Norge i 1983, men levde en relativt tilbaketrukket tilværelse frem til generasjonsskiftet i 2005 da den fikk en kul og ungdommelig design. Ifølge OFV ruller det drøyt 12.000 Swift på norske veier per dags dato – det innebærer 22 prosent av den totale Suzuki-bestanden i landet.
Nykommeren har en mildhybrid drivlinje som kombinerer en 1,2-liters bensinmotor med en liten elmotor til en samlet effekt på 82 hestekrefter og maks dreiemoment på 112 newtonmeter.
Modellen som tas til Norge har firehjulsdrift og manuell girkasse og er priset fra 339.000 kroner som umiddelbart høres ganske dyrt ut. Men det er tydeligvis et sug etter fossile småbiler i det norske markedet, for en nærliggende konkurrent – Toyota Yaris – er det ifølge OFV registrert 800 stykker av hittil i år.