-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
CATERHAM
Caterhams biler har en lengre tradisjon enn merket selv. For Caterhams virksomhet er helt og holdent tømret på Lotus Seven fra 1957, som igjen var tømret på eldre Lotus-modeller bygget for trials. Caterham begynte imidlertid ikke virksomheten sin før i 1973.
Chapman sa ja, men tillot ikke Nearn å bruke Lotus-navnet. Nearn valgte derfor navnet Caterham, etter Caterham Hill der den nye fabrikken lå.
Bedriften viste seg straks å være levedyktig takket være en liten, men fanatisk tilbederskare rundt de særpregede kjøreopplevelser en Super Seven kunne by på – Designed for racing, built for living ble fabrikkens slagord. For den lave vekten gjorde at selv relativt beskjedne motorer ga sjåføren fornemmelsen av å kjøre en go-cart på anabole stereoider. I de senere år har motorene kommet fra Opel/Vauxhall og Rover.
Ikke bare bilen, men også emblemet til det nye merket hentet det meste fra Lotus. Begge hadde en trekant med avrundede hjørner plassert i en gul, sirkulær bakgrunn, men i Caterhams tilfelle ble trekanten snudd med spissen ned og fylt ut med teksten Super 7. Over dette sto ordet Caterham i en ytre sirkel. I fjor ble emblemet kraftig stilisert, der tre aluminiumsfargede, appelsinbåt-lignende figurer danner en sirkelramme rundt et trekantet ingenting. Stilfullt, men temmelig intetsigende for uinnvidde.
Som et supplement til Super Seven lanserte Caterham en mer ordinært utseende sportsbil, type 21, i 1994. Men selv om det meste er likt under skallet, fortsetter Caterham-kunder flest å sverge til den mer primitive grunnmodellen. Rundt 650 biler bygges årlig, brorparten leveres som kits til hjemmemarkedet. På eksport går det mest ferdigbygde biler.
Til tross for at andre, rå Lotus Seven-avleggere har kommet på markedet gjennom årene (i dag produseres engelske Westfield og nederlandske Donkerwoort), har Caterham holdt stillingen som den originale videreutviklingen. Navnet er beholdt, for salgsavdelingen er fortsatt i Caterham selv om produksjonen er flyttet til Dartford i Kent – et område som kanskje er mest kjent for at Stones-gutta Mick Jagger og Keith Richards vokste opp der. Om Caterham-biler vil finne et like stort verdensmarked som Rolling Stones-skiver er dog tvilsomt, selv om begge deler representerer rått, høyrøstet kjør med tvilsomme manerer, og likevel britisk på det beste.