-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Nye Citroën ë-C5 Aircross: Komfort Tour
Citroën får endelig en stor elektrisk SUV som kanskje kan bidra til å få litt mer fart på det franske merket i Norge.
Citroën har manglet en stor elektrisk familie-SUV i modellprogrammet, men nå kommer nye ë-C5 Aircross som blir flaggskipet for det franske merket i Norge.
Dette er arvtageren til forrige generasjon C5 Aircross. Den nye bilen er veldig lik konseptet som ble presentert i fjor høst.
Nye ë-C5 Aircross lanseres i to versjoner:
- En variant med 210 hk og opptil 524 km rekkevidde (WLTP), tilgjengelig fra høsten 2025.
- Toppmodell med 230 hk og opptil 680 km rekkevidde (WLTP), som etter planen vil være på plass mot slutten av året.
Begge modellene tilbyr hurtiglading med opptil 160 kW, noe som gir inntil 160 km rekkevidde på bare ti minutter ifølge produsenten. En 11 kW ombordlader er standard, og fra 2026 kan modellen også leveres med en 22 kW trefase-lader for enda raskere hjemmelading.
Mulig prispresser
Prisene er ikke endelig bestemt for det norske markedet, men importøren Bertel O. Steen kan røpe at de ser for seg en startpris under 400.000 kroner.
Firehjulstrekk blir ikke tilgjengelig på ë-C5 Aircross, men Citroën-kundene har heller ikke vært vant med dette.
I kampen om nye kunder er det ingen ulempe å kunne tilby firehjulstrekk, men Citroën må fremheve andre egenskaper, og de trekker særlig frem komfort som en av spesialitetene til produktet.
«Flyvende teppe»
Bilen kommer med Progressive Hydraulic Cushions som skal gi bilen en unik «flyvende teppe» følelse, skriver Citroën. Det er jo et genialt salgsargument for det fattige og hullete veinettet vi har i Norge. Videre skal Citroën Advanced-program gi klasseledende støydemping og sofa-komfort ifølge produsenten.
Det er ingen tvil om at bilen er fransk. Citroën ë-C5 Aircross bygges på den store Stellantisfabrikken i Rennes i Frankrike.
Nye Citroën ë-C5 Aircross med 524 km rekkevidde kommer for salg i Norge høsten 2025, mens versjonen med 680 km rekkevidde lanseres mot slutten av året.